button controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tchiloh

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Berichten
65
ik wil in 1 form 2 buttons maken. maar elke button moet wat anders gaan doen.

button 1 doet dit:
HTML:
<input type="hidden" name="APPNAME"   value="~!$MG_APPNAME$!~" style="width: 50px; height: 1px;" size="1"> 
			<input type="hidden" name="PRGNAME"   value="OrderTonen" style="width: 50px; height: 1px;" size="1"> 
			<input type="hidden" name="ARGUMENTS" value="ingevoerd"  style="width: 55px; height: 1px;" size="1">
			<input type="hidden" name="ARGUMENTS" value="LevNaam"  style="width: 55px; height: 1px;" size="1">
			<input type="hidden" name="LevNaam" value="~!$MG_LevNaam$!~">

en button 2 doet dit:
HTML:
<input type="hidden" name="APPNAME"   value="~!$MG_APPNAME$!~" style="width: 50px; height: 1px;" size="1"> 
			<input type="hidden" name="PRGNAME"   value="VerwijderRegel" style="width: 50px; height: 1px;" size="1"> 
			<input type="hidden" name="ARGUMENTS" value="vink"  style="width: 55px; height: 1px;" size="1">
			<input type="hidden" name="vinke" value=vink>

maar hoe moet ik dat doen?
 
Mss. was ik niet duidelijk genoeg... Om wat meer uitleg te geven lijkt het mij handig te weten wat je gebruikt als server-side scripting. Ik herken immers je code niet en vraag me dan ook af waarmee je die geschreven hebt.

Ik werk meestal met PHP en daar gaat het bv. als volgt:

PHP:
<form action="zelfde_pagina.php" method="post">
...
<input type="submit" value="OrderTonen" name="showorder" />
<input type="submit" value="Verwijderen" name="delete" />
</form>

Als je op één van beide knoppen zou drukken moet je natuurlijk nadien in je script (op dezelfde pagina) je code uitvoeren dmv een if then else controle structuur:

dat wordt dan bv. (opnieuw voor php)

PHP:
if (isset($_POST['showorder'])) {
    ...// alles wat moet uitgevoerd worden wanneer men op de knop OrderTonen klikt
}
if (isset($_POST['delete'])) {
    ...// alles wat moet uitgevoerd worden wanneer men op de knop Verwijderenklikt
}

Ik hoop dat dit je op de juiste weg helpt ;)
 
ik blijf niet op de zelfde pagina.
elke button gaat naar een andere pagina.
maar kan ik de if (isset($_POST['showorder'])) {} daar voor gebruiken?
 
ik heb een hidden input die APPNAME heet. kan ik die zo derin zetten: document.Form1.APPNAME en daarna de waarde erachter zetten?
 
nee, het volgende:

document.Form1.APPNAME.value="de waarde die je eraan geeft" (string)

of

document.Form1.APPNAME.value=1 (boolean)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan