• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

button met verwijzing in de programmacode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rogierasd

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Hoe kan ik in excel een button maken met daarachter een programmacode die de variabele inhoud van een cel gebruikt??
bijv. --

Private Sub CommandButton8_Click()
Sheets("actueel").Select

End Sub

Wat moet ik nou bijv. ipv "actueel" invoeren om met die button een tabblad te kiezen waarvan ik de naam in een cel (elke keer anders) kan invoeren?

rogier

Laatst bewerkt:
Hoi Rogier,

Dat kan met een simpel macrootje:

Dim MyTabblad
MyTabblad = Range("F1").Value
Sheets(MyTabblad).Select

In F1 kun je dan de naam van een tabblad neerzetten.

Succes,

Richard

richard1970 zei:
Hoi Rogier,

Dat kan met een simpel macrootje:

Dim MyTabblad
MyTabblad = Range("F1").Value
Sheets(MyTabblad).Select

In F1 kun je dan de naam van een tabblad neerzetten.

Succes,

Richard

wow!!
werkt helemaal tegek, maar dan kiest ie het 3e blad als je 3 invult, etc, alleen de titels staan niet op volgorde en dat kan helaas ook niet.. weet je ook hoe het moet als je via tabblad titel wil werken?

Rogierasd zei:
wow!!
werkt helemaal tegek, maar dan kiest ie het 3e blad als je 3 invult, etc, alleen de titels staan niet op volgorde en dat kan helaas ook niet.. weet je ook hoe het moet als je via tabblad titel wil werken?

totally geweldig!!
als er maar een letter in de titel van elk werkblad staat, werkt het heel goed!!

thanx:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan