Button stikkers of brief

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb een database waarbij ik een button in mijn formulier wil plaatsen die direct de bedrijfsgegevens en die van de contactpersoon (let op dit zijn twee tbl) naar een brief of etiket kan transporteren. Is dit mogelijk?

Ja,

Moet je een rapport maken met twee verschillende subrapporten.
Het ene subrapport bevat dan de gegevens uit de ene tabel en het andere subrapport de gegevens uit de andere tabel.
Het knoppie roept dan het hoofdrapport aan.

Wat ik bedoel

Wat ik bedoel is dat: als ik in het scherm klant ben, ik via een knop naar een Word document ga en daar een brief verder kan typen. Of moet ik dan de klant eerst met een brief koppelen. Ik weet niet hoe ik een brief op die manier moet " aanroepen"
Ik zou ook niet weten hoe ik een en ander moet instellen. Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Hiervoor heb je drie mogelijkheden: OLE, DDE en Word makro's.
Helaas zijn dit alle drie technieken die behoorlijk wat Visual Basic kennis en programmeer vaardigheid vereisen!
Ook moet je het object model van Microsoft Word goed kennen om Word op deze manier te kunnen aansturen.
Heb je deze kennis?

Nee

Nee, ik heb die kennis niet. Ik ben ook een beetje huiverig geweorden om te proberen want dat is laatst zo mislukt dat ik er iemand bij moest halen om de DB weer an de praat te krijgen.
Wat ik wel kan is in Word via koppelen een tabel aanroepen en vervolgen met de codes in Word een brief/mailing maken.
Is het soortgelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan