button tekst wijzigen op meerder sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even zelf wat inspanning vertonen is blijkbaar een beetje teveel moeite?
maar degenen die het moeten gaan doen wisten niet eens wat excel was. Jaja ze zijn dr nog
Jij mag ook mee naar de cursus. Geen Userform te vinden en het plaatje is het resultaat van iets wat je invoert. Blijkbaar begrijp je er zelf ook niet zo veel van.:rolleyes:

Slik..... Inspanning geven is het niet hoor. Het plaatje dat ik liet zien is een voorbeeld van hoe ik het graag zo willen hebben. Qua layout.

Niet meer dan dat.

Maar het kan dus in een userform gegoten worden en dan (richting) zoals het plaatje ?
Als dat zo zou zijn dan zou dat toch perfect zijn en gebruiksvriendelijk.

En daar ligt voor jou de uitdaging. Zoek maar even op dit forum naar Userforms dan zal je vast een toepasbaar exemplaar vinden.

Nou zeker.

Begrijp me goed, ik ben echt mega blij wat je voor me hebt gedaan. Had ik zelf nooooit zo kunnen krijgen !!

Maar even een serieuze vraag, wat zou het (+/-) kosten als ik het aan jou uitbesteedt

groet Rob

Hallo VenA,

Ik ben ff lekker aan het stoeien geweest. Heb er een aantal velden bij gemaakt ook in de Loonstrook. Het werkt volgens mij goed.
Alleen het toevoegen van medewerkers loopt geloof ik niet zo lekker. Als ik een nwe eronder zet dan moet ik hem ook nog in de rij uurloon typen. Of hoort dat zo.

Verder heb ik geprobeerd om het overzicht te vullen met de gewerkte uren / medewerker/maand maar dat krijg ik toch niet voor elkaar. Zou je ff willen kijken en een voorzetje geven dan kan ik het verder proberen uit te bouwen naar het hele jaar.

Ik verbaas me over de hoeveelheid info die is te generen met die draaitabellen. Fantastisch.

Ik zie graag je reactie
Groet Rob

Bestandje bijgevoegd met mijn aanpassingen

Snap trouwens niet erg waarom het bestand ineens weer zo groot is ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als ik een nieuwe naam toevoeg dan is deze gewoon te gebruiken in de keuzelijst in 'Tbl_uurloon'. Voeg een nieuwe naam toe aan de tabel 'Tbl_namen' ga naar de de laatste cel in de tabel 'Tbl_uurloon' en druk op <Tab>. In de nieuwe tabelrij kan je nu in de eerste cel ook de nieuwe naam kiezen. Via de name manager heb ik nieuw bereik gedineerd zodat het ook op ander tabje werkt.
In het overzicht gewerkte uren / medewerker/maand verwijs je naar een extern bestand wat niet handig is.
Zorg er ook voor dat de 'namen' in de database hetzelfde zijn als in de overzichten. JAN is voor Excel iets anders dan januari.

Bijlagen

Hallo VenA,
Bedankt weer voor je snelle reactie/actie.

ik heb een nieuwe naam toegevoegd (Kees) dus das gelukt. Echter :

- Kees komt niet voor in de DATABASE lijst. Jaap wel. Wat doe ik dan niet goed. Kees toegevoegd zoals je zei met <TAB>
- In de MAANDSTAAT komen Jaap en Kees niet voor?
- in de BETALINGEN staat Jaap wel, maar Kees niet ?

Kennelijk doe ik iets niet goed !?

Heb ik de toegevoegde velden voor betalingen (vantijd/tottijd) wel op de juiste manier toegevoegd in de DATABASE ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
1) Even de gegevensvalidatie aanpassen.
2) Eerst data voor Kees invoeren.

Hallo VenA,

Ok nou heb ik t. Tenminste met nieuwe invoer.

Elke keer denk ik dat ik t beetje door heb met die dr.tabellen en dan ..... toch weer niet :(

Ik probeer bij UREN OVERZICHT drie velden erbij te krijgen, maar als ik probeer een veld toe te voegen zegtie dat er al informatie staat ?
(achter totaal uren >> loon - betaald - uitstaand). Heb gisteren zitten worstelen, maar helaas.

Ik heb al zitten zoeken om het te begrijpen, maar mn snappertje wil toch nog niet echt :shocked:

Gewoon op Ok klikken dan zie je wel wat er gebeurt. Als je velden/kolommen aan de draaitabel toevoegt dan moet daar wel ruimte voor zijn. Dat zal dan niet zo zijn en krijg je de melding. Altijd eerst nadenken over wat je wel hebben en dan ga je met de opmaak aan de gang.

Hallo VenA,

Dat laatste antwoord van jou heeft voor mij veel duidelijk gemaakt t.a.v. de tabellen. Ik durfde niet te proberen. Nu zag ik wat en waarom er iets gebeurd !! :d

Ik ben lekker bezig geweest de afgelopen dagen.

Heb als gevolg daarvan een aantal vragen:
- Hoe krijg ik nou toch dat 2020 als op MAANDSTAAT. Dus dat de hele boel mee veranderd.. Ik zou dat ook op de BETALINGEN willen hebben
- De wijze waarop ik het nu "aangekleed"heb, mag dat zo of is het niet handig (MEDEWERKERS en DATABASE)
- Toevoegen nieuwe medewerker met knop. Zoals ik het nu heb gedaan werkt t wel, maar ik heb t gevoel dat het een beetje een Pinokkio manier is.
- Wat is trouwens beter/slimmer: Op elke sheet nieuwe knoppen maken OF gewoon kopieren/plakken van de knoppen ?

Heb het bestand bijgevoegd en hoor graag je commentaar.

Groet Rob

Bijlagen

Gewoon zelf mee spelen. Bestanden waar alles verborgen in is doe ik weinig mee.

Hoi VenA,
Heb ik iets raars gevraagd :shocked: of ben je dr gewoon klaar mee ?
Mocht dit niet zo zijn (hoop ik) dan zou ik het volgende willen vragen.

Ik heb geprobeerd om de slicers te koppelen. Zoadat als er 1 veranderd, de andere ook op die waarden komen te staan. Ik heb een aantal codes en posts gevonden die daar over gaan, maar daar zitten zulke lappen code aan dat het me duizelt. Ik kom er gewoon niet uit. Ik hoop dat je me wilt helpen hiermee.

Groet Rob

OK, Nou geen antwoord is ook een antwoord.

In elk geval heel erg bedankt voor de hulp die je me hebt gegeven. Heel blij mee

Groet Rob

Dat krijg je er van als je je helemaal richt op één helper :). Zelfs het lezen van het draadje voelt al als gluren :D.

ik snap wat je zegt Octafish, maar als iemand reageert op een post van mij is het toch niet raar als ik me weer tot hem/haar richt lijkt. En van de ene oplossing komt weer een nwe gedachtegang. Nogmaals ik ben onwijs blij met zn aanreikingen,

zowieso blij met Helpmij :D

groet Rob

Gewoon niet teveel vragen stellen dan hoef ik niet zo lang na te denken.:cool:

- Hoe krijg ik nou toch dat 2020 als op MAANDSTAAT. Dus dat de hele boel mee veranderd.. Ik zou dat ook op de BETALINGEN willen hebben
Dat krijg je niet. Je zal in de 'urentabel' een extra kolom met het jaartal op moeten nemen en daarop filteren.

- De wijze waarop ik het nu "aangekleed"heb, mag dat zo of is het niet handig (MEDEWERKERS en DATABASE)
Je mag alles naar eigen smaak inrichten daar is weinig goeds of fout aan.

- Toevoegen nieuwe medewerker met knop. Zoals ik het nu heb gedaan werkt t wel, maar ik heb t gevoel dat het een beetje een Pinokkio manier is.
Gewoon een naam typen direct onder de tabel zou al voldoende moeten zijn. Maar kan zo ook met knop.

- Wat is trouwens beter/slimmer: Op elke sheet nieuwe knoppen maken OF gewoon kopieren/plakken van de knoppen ?
Het is nooit verstandig om dezelfde code vaker dan 1 keer te maken. Om naar verschillende tabjes te springen is dit voldoende. Al zijn die knoppen overbodig als je maar zo weinig tabjes hebt.

Code:
Sub VenA(s As String)
  If Not IsError(Evaluate("'" & s & "'!a1")) Then
    Application.Goto Sheets(s).Cells(1), True
   Else
    MsgBox "blad bestaat niet"
  End If
End Sub

Per tabnaam 1 aparte sub
Code:
Sub Medewerkers()
  VenA "Medewerkers"
End Sub

Code:
Sub Database()
  VenA "Database"
End Sub

Hey top man dat je reageert. Antwoord is helder en ik begrijp wat je zegt.
Bedankt (voor alles) !!

Groet Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan