button voor openen van nieuw subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet200

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hallo,

Nog een vraagje over m'n facturatie database,

Ik wil op een invul formulier een knop toevoegen die een nieuw subformulier opent in hetzelfde venster.
Nu heb ik een formulier met een 'doorlopend' subformulier erin, en als ik een knop aanklik wil ik dat er een 2e subformulier onder het 1e opent (ook doorlopend) die dan kan worden ingevuld.
De knop die ik nu heb toegevoegd opent het 2e subformulier in een nieuw venster, maar dat is niet wat ik zoek. hopelijk zijn hier oplossingen voor.

Verborgen

Een mogelijkeid is om het subformulier alvast op je formulier te zetten, maar dan verborgen. Met een knop kun je dan het subformulier zichtbaar maken:
Code:
subformulier.visible=True

ik heb de code gebruikt zoals je aangeeft, maar hoe definieer ik over welk subformulier het gaat ?

Naam

Ik had het voorbeeld zo bedoeld dat subfomulier de naam van je subformulier is. Heet jouw subformulier echter AndereNaam, dan vervang je subformulier door AndereNaam.

Ja sorry je hebt gelijk, beetje dom om dat niet aan te passen :rolleyes:

Maar goed, het werkt inderdaad zoals ik het wil hebben, echter zou ik ook de mogelijkheid willen dat het subformulier weer verdwijnd als ik nog een keer op die button klik, is dat ook mogelijk ?
en misschien dat de tekst van die button ook veranderd nadat hij aangeklikt is.

Uitbreiden

Dat is een kwestie van voortborduren op dezelfde weg. De code zou dan iets kunnen worden als:
Code:
if subformulier.visible then 
  subformulier.visible=False
  button.caption="Zichtbaar maken"
else
  subformulier.visible=True
  button.caption="Onzichtbaar maken"
end if
Natuurlijk weer de objectnamen veranderen, subformulier en button.

Helaas niet het gewense resultaat, ik zie dat het subformulier wel opent, maar gelijk daarna krijg ik een foutmelding. nl:

"De expressie Bij klikken die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Er is een dubbelzinnige naam gevondne:Fietstoevoegen_Click."

de volgende info heb ik gedefinieerd:

button naam = Fietstoevoegen
subformulier = SubFRM_Fietsen

Code:
Private Sub Fietstoevoegen_Click()
If SubFRM_Fietsen.Visible Then
  SubFRM_Fietsen.Visible = False
  Fietstoevoegen.Caption = "Zichtbaar maken"
Else
  SubFRM_Fietsen.Visible = True
  buttoxdsdn.= "Onzichtbaar maken"
End If
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Code controleren

Er moet dan twee keer dezelfde aanroep staan, kijk je codevenster eens door van onder tot boven of er soms twee procedures met dezelfde naam in staan.

klopt inderdaad, bedankt voor de tip, het werkt nu naar behoren. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan