Button voor wissen formulier en gelijk sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Hallo Access experts.

Ik heb een database voor het invoeren van klanten en bestellingen in de winkel.
Nu is het zo dat als er een bestelling word geanuleerd ik wel een button heb om de record te wissen maar dan sluit het formulier zich niet gelijk. Krijg dan weer het lege formulier en moet ik op een andere button klikken om het te sluiten.

Ik heb het liefst een button die als je er op klikt vraagt of je het echt wil verwijderen en als je dan op ja klikt de record verwijderd en het formulier sluit.

Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en me kunnen helpen!

Bedankt alvast voor de moeite

Ik heb dit nu voor het verwijderen van de record.
Krijg dan een venster met ja/anuleren.
Maar zou dus graag willen dat als je op ja drukt dat het venster sluit en de record verwijderd is.

Code:
Private Sub cmdVerwijderen_Click()
  Dim intJaNee As Integer

intJaNee = MsgBox("Weet u zeker dat u deze bestelling geheel wilt verwijderen?", vbYesNo)
  If intJaNee = vbYes Then
    Me.Refresh
    If (klantenfrequentie <= 0) Then
      DoCmd.RunSQL " Update Klanten Set frequentie = 0 WHERE klanten.klantid = bestellingen.KlantID"
    Else
      DoCmd.RunSQL " Update Klanten Set frequentie = frequentie - 1 WHERE klanten.klantid = bestellingen.KlantID"
    End If
    DoCmd.RunSQL "Delete BesteldeArtikelen.* FROM BesteldeArtikelen WHERE BesteldeArtikelen.Bestelnr=" & Me.Bestelnr
    DoCmd.RunSQL "DELETE Bestellingen.* FROM Bestellingen WHERE Bestellingen.Bestelnr=" & Me.Bestelnr
    Me.Requery
  End If
End Sub

Probeer eens om aan het einde van je if-statement de volgende regel toe te voegen:

DoCmd.Close acForm, Me.Name

Als het goed is wordt hiermee het formulier gesloten.

Rebmog

Kan zelfs nog iets simpeler:

Code:
    DoCmd.RunSQL "DELETE Bestellingen.* FROM Bestellingen WHERE Bestellingen.Bestelnr=" & Me.Bestelnr
    Docmd.Close
  End If

Er lijkt mij geen noodzaak meer voor een requery, die alleen maar voor vertraging zorgt.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan