Buttons actief/inactief maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linni

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2011
Berichten
19
Zou iemand mij als beginnende access-gebruiker kunnen helpen? Dit is wat ik uiteindelijk wil bereiken: http://www.access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=16083
Ik heb een formulier, genaamd 'M&C zaken' waarop ik die buttons heb die ik actief/inactief wil maken, aan de hand van het formulier 'Keuzelijst'. In de keuzelijst heb ik aangegeven met checkboxes welke button actief of inactief moet zijn. De buttons op het formulier M&C zaken heb ik tags gegeven met naam: 'NORMAL'.
Hoe moet ik de code nu veranderen?
En waar moet ik dat implementeren bij de standaardcode voor het klikken op een button die doorverwijst naar een nieuw formulier?

In groen de code zoals die nu is:

Private Sub Command94_Click()
On Error GoTo Err_Command94_Click

Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "ABC"

stLinkCriteria = "[ID ABC]=" & Me![ID]
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Exit_Command94_Click:
Exit Sub

Err_Command94_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Command94_Click

End Sub

En dit is de code voor het actief/inactief maken van de buttons. Hoe krijg ik die in het bovenstaande geimplementeerd?

Dim MyControl As Control

If Me.chkTest.Value = True Then
For Each MyControl In Form.Controls
If MyControl.Properties("Tag") Like "[Name of your tag here]" Then
MyControl.Visible = True
End If
Next
Else
For Each MyControl In Form.Controls
If MyControl.Properties("Tag") Like "[Name of your tag here]" Then
MyControl.Visible = False
End If
Next
Endif
 
Ik krijg ineens heel erg last van deja vu... zie dit draadje.
Dus eerst maar hetzelfde antwoord ;) Zo te zien heb je ook de code knop nog niet gevonden?
Je laat stukken code zien die weinig met elkaar te maken hebben; de groene code (terzijde: zet je vba code in de CODE tag (Knop #) dan is hij een stuk leesbaarder) opent een formulier, en verder niks. Je zegt dat je checkboxen gebruikt die je aan- of uitzet op basis van een keuzelijst. Waarom gebruik je dezelfde gebeurtenis niet om gelijk de knoppen zichtbaar of onzichtbaar te maken? De blauwe code (zie eerdere opmerking...) is zo ook niet bruikbaar, want daar moet je een Functie van maken die je aanroept (bijvoorbeeld via die keuzelijst). Maar zonder voorbeeldje is het lastig meedenken...
 
Ik begrijp dat ik niet helemaal duidelijk mijn vraag heb omschreven. Daarom heb ik een voorbeeld database bijgevoegd. :confused:

Hoe kan ik nu de buttons op het formulier "Menu" inactief maken?
 

Bijlagen

  • testdatabase.zip
    18,1 KB · Weergaven: 35
Ik snap het doel niet helemaal; je hebt een formulier dat niet is gekoppeld aan een tabel, met 4 knoppen (Taak1-Taak4) daarop. Verder heb je een tabel [Doel] met een aantal records, die ook 4 taken bevat. Op basis waarvan wil je nu de knoppen zichtbaar maken of niet? Want je kunt dat volgens mij niet op deze manier voor elkaar krijgen...
 
Bekijk bijlage testdatabase2.zipOja, nu zie ik dat ik het een beetje onduidelijk en zelfs fout had opgezet. Dus...

Nu heb je dat je via het formulier "Menu" naar verschillende checks kunt navigeren door op de betreffende knop te klikken. Nu wil ik dat bij de bepaalde taken bepaalde buttons niet zichtbaar zijn. Dus bijvoorbeeld voor Taak 1 moeten de buttons voor Check 1 en Check 2 te gebruiken zijn en Check3 -button moet inactief (of niet zichtbaar) worden.

Is dat mogelijk? En zo ja, hoe?

Thanx voor je hulp!!!:thumb:
 
Zal er morgen naar kijken....
 
Laatst bewerkt:
huh? Volgens mij is dit niet het antwoord dat je bedoelde voor deze vraag...?!
 
Volgens mij kun je hier wel mee uit de voeten...
 

Bijlagen

  • testdatabase.rar
    13,9 KB · Weergaven: 54
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan