Buttons Code

Status
Niet open voor verdere reacties.

simal

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Hallo
Ik zou verschillende cmd Buttons van dezelfde code willen voorzien. Moet ik telkens de code afzonderlijk herhalen of bestaat er een methode om deze te groeperen en dan slechts één code toe te wijzen voor alle tegelijk??
Dank voor de hulp
Simal

Je kan een knop selecteren, en deze dan plakken (dan zal de ide vragn of je een "controll array" wilt gebruiken, kies dan JA). Dan krijg je bv. Command(0), Command(1), Command(2), enzovoorts. Dan kan je in de code van Command_Click de code zetten en zal deze het voor alle buttons gebruiken

OF

je maakt van je code een functie, dus
Code:
Public Sub BlaBlaFunctie()
'hier de code die je voor elke button wilt gebruiken
end sub
en roept met elke button de BlaBla functie aan:
Code:
Private Sub Command1_Click()
BlaBlaFunctie
End Sub

V.:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo
Ik zou verschillende cmd Buttons van dezelfde code willen voorzien. Moet ik telkens de code afzonderlijk herhalen of bestaat er een methode om deze te groeperen en dan slechts één code toe te wijzen voor alle tegelijk??
Dank voor de hulp
Simal

Het is vrijwel eenvoudig, maak een module, zet in de module een nieuwe public sub bijvoorbeeld "codebtn", zet dan de code neer voor bij elke button. Zet bij elke button event dus

Code:
private sub button1_click(blablablablabla) 
module.codebtn
end sub

Succes

Mijn oplossing werkt voor VB 6.0, van William voor .net (neem ik aan?) :rolleyes:

In VB 6 kan je gebruikmaken van de goede oude controlarrays (Waarom ze dit eruit gehaald
hebben ... :shocked:) : Geef al de knoppen met de zelfde code een zelfde naam en zet de index property op 1,2, ...
Dan dubbelclick je op één van die knoppen en al die knoppen hebben dezelfde methode :thumb:

In VB.Net wordt dit anders :

Code:
Private Sub buttons_Click (ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) [COLOR="Red"]Handles btnKnop1.Click, btnKnop2.Click, btnKnop3.Click, ...[/COLOR]
     'hier komt de code
End Sub

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reacties. Ik ga alles uitproberen.

@simal: het is heel handig voor de mensen die je willen helpen als ze weten welke
versie van VB dat je gebruikt: VB6 of VB.NET ! Zo kunnen we veel gerichter helpen!

Dat is waar, maar dat is te veel werk om iedere keer door te clicken. Daarom post
ik ook mijn vragen over VB.NET hier :evil:. Daarbij ... er staat niet VB6, maar Visual Basic
en bij mijn weten is VB.NET nogaltijd Visual Basic :D. Nog een argument: Er zijn hier
ook meer lezers dacht ik ... :thumb:

Als iedereen vanaf nu erbij zet of hij .net of iets anders gebruikt zou dat veel schelen... maargoed. het zal wel :)

Soms werken die vb6 codes ook bij vb.net of ze werken bijna...
Dan zou het toch weer jammer zijn dat je die niet te horen krijgt terwijl je ze kunt gebruiken:evil:

Ik tracht "Visual Basic 2005 Express" te verwerken met mijn beginnelingen brein. Sorry voor de late reactie. In ieder geval het werkt prima.
Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan