• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Buttons gebruiken voor data entry

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donisfield

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2013
Hallo,

Ik wil mijn darttoernooi in excel kunnen bijhouden. Aangezien dit snel gaat wil ik buttons gebruiken om de score bij te houden. Ik weet echter niet hoe ik dit precies moet inrichten. Daarom mijn vraag om hulp.

Het toernooi bestaat uit 6 wedstrijden, en elke wedstrijd uit 3 sets (of legs). Elke wedstrijd wordt gespeeld tussen 2 andere spelers. In elke set mogen de spelers om de beurt gooien. 3 pijlen, dus 3 data entries per speler per beurt. Er zijn 20 buttons voor 20 waarden. Hoe kan ik nu per beurt de 3 waarden middels buttons toekennen, en deze na de beurt ook daadwerkelijk toevoegen aan de tabel van die speler horende bij die set in die wedstrijd?

Mijn eigen idee was telkens een nieuw record te creëren en dit na de beurt weg te schrijven in de tabel. Ik wist echter niet hoe je met drie kliks op buttons drie verschillende velden vult. En daarnaast hoe je dit aan de juiste tabel toe kan laten schrijven. Wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Donisfield,

Had je hier al gekeken?

Gebruik anders de zoekmachine, rechts boven de vragen en zoek op darten.
Er staan div. vragen met antwoorden daar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan