• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

button's plaatsen met verwijzing naar achterliggend tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rijnd006

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2014
Goedemorgen,

Voor velen waarschijnlijk een makkelijke vraag, maar helaas loop ik steeds vast.:confused:

Ik ben in excel 2013 bezig om een rapportage te bouwen met een aantal button's. Deze button's staan op een tabblad met de totaal plan versus realisatie met de afwijking uitgedrukt in een percentage.
Nu wil ik graag een button plaatsen met een verwijzing naar een achterliggend tabblad. Op deze tabbladen staat dan detail informatie.

Kan iemand mij verder helpen?

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Chiel

Chiel,

even snel.
invoegen Button (Form Control)
Macro toevoegen(opnemen): klik op gewenste tabblad --> stop recording (opnemen).
klaar.

Laat anders even zien wat je al hebt.

Lambert

Goedemiddag Lambert,

Ik ben bezig met een soort dashboard te maken. Op internet kom ik ook diverse uitleg varianten tegen, alleen komt de omschrijving niet overeen met de opgegeven instructie.
Nu vind ik de nieuwe indeling van Excel 2013 geen verbetering t.o.v. bijvoorbeeld Excel 2003 of 2007. Ik zoek me rot naar de meest eenvoudige taken.
Functie invoegen en macro's heb ik na wat zoekwerk gevonden,maar is me nog steeds niet helemaal duidelijk. In de bijlage een excel sheet. Wanneer ik eenmaal een goed voorbeeld heb
gezien gaat het lichtje meestal wel branden. :-)

In het tabblad totaaloverzicht wil ik graag drie button's (nu als samengevoegde cellen weergegeven), zodra er op wordt geklikt moet het verwijzen naar de onderliggende tabbladen.
Wanneer je er voor wil doen dan maak ik de rest wel af.

Alvast dank!

Met vriendelijke groet,
Chiel

Hoi Remlo,

Dank voor je inzet om de button's te plaatsen.

Ik was alleen vergeten het bestand op te slaan, zodat alle cijfers erin zijn blijven staan.
Gelukkig staat de naam van mijn klant niet vermeld, maar het is wel slorig! :(

Ga nu de rapportage even op pimpen, zodat het toonbaar wordt voor mijn toekomstige klantjes.

Met vriendelijke groet,
Chiel

Chiel,

het gaat me om de oplossing, niet om gebruikte gegevens...
dus geen probleem

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan