• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Buttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
495
In de bijlage staan een aantal vragen:
1. Hoe kan ik de tekst van de option button aanpassen (vet, cursief, grootte,e.d.)
2. hoe kan ik de listbox koppelen met de option button (zie de precieze beschrijving Excel file)
3. Hoe kan ik bij Activities bij 'No' het voor elkaar krijgen dat de tekst grijs wordt ( niet toegankelijk) en bij 'Yes' dat er tekst kan worden ingegeven bij bereik (I28:O30)

Boerman:rolleyes:
 

Bijlagen

  • Buttons.xls
    25 KB · Weergaven: 42
Boerman,

1. Kijk eens bij de eigenschappen.
2. Gebruik de zoekfunctie van Helpmij "Doorzoek dit forum"
3. Met een If = "No" then ... = False/True in de vba

4. Gebruik ook de help van excel
 
Ik kan het helaas niet vinden.:(

Ik heb geen kennis van VBA, maar waar dien ik de aanpassingen te doen.:confused:


Boerman
 
Enkel bij de option-buttons v/d werkset besturingselementen is de font, de grootte, de stijl ed aan te passen.
 
Boerman,

De Vervolgkeuzelijst Items wil niet erg lukken.
De Grijze / Witte vlakken dat werkt.
 

Bijlagen

  • Buttons(Hv).xls
    52 KB · Weergaven: 36
Ga naar Beeld >> Werkbalken >> Werkset Besturingselementen en selecteer daar je Option-Buttons
 
Wim, bedankt voor je bijdrage. Dit kan ik goed toepassen.


Rudi, Het selecteren van de option-Buttons is gelukt, maar ik wil graag het letter lettertype wijzigen en de het lettertype vet maken. :eek:

Is dit mogelijk?

Boerman
 
Wim, bedankt voor je bijdrage. Dit kan ik goed toepassen.


Rudi, Het selecteren van de option-Buttons is gelukt, maar ik wil graag het letter lettertype wijzigen en de het lettertype vet maken. :eek:

Is dit mogelijk?

Boerman

Rechtermuisknop op het besturingselement en kies vervolgens voor Eigenschappen.
Dubbelklik op de Font (lettertype) om de lettertype, -grootte e.d. aan te passen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ga terug naar Beeld >> Werkbalken >> Werkset besturingselementen en klik nu linksboven op de knop linksboven (liniaal-driehoek-pen) om de ontwerpmodus te activeren. Selecteer nu je option-button en klik dan rechtsboven op de knop (handje-papier) om het eigenschappenvenster te openen. Hier kan je al de door jou gevraagde wijzigingen aanbrengen. Om te eindigen sluit je de ontwerpmodus terug af door er terug op te klikken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan