Buur gebruikt draadloos internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bennie456

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hoi,

Op een of andere manier gebruikt iemand anders onze router (dataverkeer als wij geen internet gebruiken). Hoe kan ik dit zien?

Alvast bedankt!

inloggen op de router --> dhcp tabel, hier zie je iedereen die is ingelogd op de router. Als ik jou was even zoveel mogelijk computers, tablets telefoons uitzetten (of wifi uitzetten) en als het goed zou zijn zie je dan alleen het thuisip van de computer waar je op zit, en een 2e van die "buren computer".

Groetjes,

Zorg gewoon dat je de beveiliging hoog hebt staan dan weet je zeker dat niemand gebruik kan maken van je netwerk. Maar als je antwoord op je vraag wilt hebben, zul je toch wat meer moeten vertellen. Onder andere welk merk/type router je hebt?

de andere invalshoek; selecteer WPA2-personal met AES encryptie als beveiliging en verander tevens het paswoord van uw draadloze netwerk. Dit zijn instellingen die in uw router dienen aangepast te worden. Verander ook het paswoord en de gebruikersnaam waarmee je kan inloggen op je router. Vele mensen laten dit op default staan zoals admin/admin of admin zonder paswoord.
Wie het juist zal zijn, kan je moeilijk achterhalen. In de logs vd router kan je zien waar er naartoe wordt gesurft maar dit is meestal gedurende een klein tijdsinterval dat dit wordt bijgehouden (anders zou iedere router met een interne harde schijf moeten voorzien worden). Je kan in de status pagina ook vaak de op dit moment aangesloten toestellen zien. Daar kan een naam bij staan vd computer samen met het MAC-adres vd machine. Het MAC-adres van pc's kan je makkelijkst vinden door een ipconfig/all commando en kijken wat er onder fysiek adres staat van je draadloze netwerk adapter.

Verder kan je nog het uitzenden van je SSID uitzetten zodat je netwerk niet zichtbaar is of je past MAC Filtering toe om maar wat te noemen. Natuurlijk nooit 100% waterdicht voor de gevorderde hacker maar voor 95% van de bevolking afdoende.

Oh, bedankt voor de hulp. Ik heb snel het wachtwoord veranderd, en nu kan hij er niet meer op hopelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan