buurman op mijn internet steeds zelfde kanaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

twenteboy1986

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Goedenavond,

ik heb nu al een paar keer mijn kanaal veranderd van mijn router aangezien mijn internet de laatste tijd heel traag werd.
Ik heb met het programma inssider gekeken op welke kanalen alle buren zitten en aangezien mijn buurman op precies hetzelfde kanaal zit heb ik dus mijn netwerk op een ander kanaal gezet.
Ik heb voor de zekerheid ook het wachtwoord veranderd, aangezien hij als ict'er werkt en er heel veel van af weet vertrouwde ik hem niet.
Nu heb ik al 5 keer vandaag mijn kanaal veranderd en telkens als ik kijk op Inssider zit hij weer op mijn zelfde kanaal, als ik het kanaal eerst verander kan ik even boven op internet maar zodra hij weer op mijn kanaal zit heb ik boven geen bereik.
Nu is mijn vraag dus, kan ik zien of mijn buurman op mijn internet zit en alles kan zien wat ik doe, ik vind dit niet echt prettig namelijk..
Graag al uw antwoorden..

Als hij op hetzelfde kanaal als jij zit kan dat inderdaad slecht zijn voor je bereik, maar het betekent niet dat hij kan zien wat er in jouw netwerk gebeurt. Zolang je een goed wachtwoord en WPA2 versleuteling gebruikt is de kans klein dat hij bij je binnen komt. Of en hoe je kunt zien wat er met je internetverbinding gebeurt hangt van je router af, de handleiding zou je daar meer over moeten kunnen vertellen.

Wat ook verhelderend kan werken is een gesprek met je buurman. Hij kan natuurlijk geheel te goeder trouw zijn. Ipv allerlei doemscenario´s uit te zitten broeden kun je samen een lijkt mij simpele oplossing bedenken...

Ja, dat praten is helaas niet echt een optie want heb er gewoonweg geen goed contact mee, daarbij als ik hem dat vraag zou hij het toch ontkennen en aangezien ik het op dit moment niet zeker weet heb ik ook niets om over te discuseren met hem.. Als ik zeker weet dat hij op mijn internet zit, dan kan ik hem daar ook op aanspreken met feiten.. hoop van jullie te horen hoe ik dit kan bekijken, of is het verstandiger vandaag even langs een computer winkel te gaan navraag te doen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan