bv een listbox op een userform zelf schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

stineco

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
Hoi,

Ik ben net gestart sinds donderdag met vba voor excell en het lukt me al aardig,
echter kan ik alles zelf schrijven of moet ik steeds via mijn muis een listbox, combobox,toevoegen of kan dit ook via code? en welke code?

Ik kan veel sneller typen dan met mijn muis bewegen.

Groeten
Stineco

Nee, je kunt besturingselementen niet schrijven!
Je plaatst een besturingselement d.m.v. een Toolbox in een UserForm en kunt daarna een Code aanmaken, het makkelijkst (vind ik) door het besturingselement te selecteren en daarna in "Object weergeven" klikken, hij maakt dan zelf het begin en het eind (End Sub) aan, daartussen schrijf je je Code, maar een besturingselement in een UserForn schrijven nee!!

Hoi,

Ja dit kun je wel doen.
Alleen dit gaat niet sneller denk ik.

Kijk eens hier voor voorbeeld.
HTML:
http://www.vbaexpress.com/kb/getarticle.php?kb_id=224

Gr,
Alex,

Reactie op bericht 'bv een listbox op een userform zelf schrijven'

Ja, voor iemand die 2 dagen met VBA bezig is, ???? MOET TE DOEN ZIJN! :confused:

Ja, voor iemand die 2 dagen met VBA bezig is, ???? MOET TE DOEN ZIJN! :confused:

Dat zeg ik niet, Ik beantwoord alleen de vraag.
Ik oordeel niet over personen, omdat als je dit wilt leren dit ook geleert kan worden.
Jij zegt dat het niet gaat dit wel het geval is.Het gaat dus wel.

Gr,
Alex,

Als je een userform met de naam 'scherm' hebt kun je bijvoorbeeld heel simpel een label toevoegen met:

Code:
Sub label_in_userform()
  With Thisworkbook.VBProject.VBComponents("scherm").Designer.Controls.Add("forms.label.1")
     .top=6
     .left=6
     .width=30
     .height=15
     .Caption="voorbeeld"
  End With
End Sub
Je kunt voor ieder soort userform element een aparte macro maken en die aan een aparte toets(-combinatie) hangen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan