C&C 3 tiberium wars

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abraxas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Berichten
4
ik heb het spel net geinstalleerd (een gekochte versie) maar als ik het nu wil opstarten krijg ik deze foutmelding:
"please make sure you have directx 9.0 or higher installed, verify that your video card meets the min requirements and that you do not have the hardware acceleration disabled in the display control panel."

nu heb ik directx 9.0, die hardware dinges staat aan en volgens mij voldoet mijn video kaart aan de min vereisten.

ik heb een hp compaq nx9030 met als videokaart een intel(R) 82852/82855 gm/gme graphics controller (dees is met 64mb en da is de enige min vereiste die ik gelijk kan vinden voor dees spel)

ik heb wel maar 1.6 ghz en het spel verest 2.0 ghz maar een vriend van mij heeft 1.7 en hij kan het wel spelen (en deftig)

nu mijn vraag zie ik iets over het hoofd? zijn er nog meer vereisten waar mijn videokaart aan moet voldoen of is die ghz het probleem?

in elk geval bedankt voor de hulp en moest ik niet genoeg info hebben gepost zeg dan maar wat ik nog moet posten.
 
je moet direct x 9.0c hebben. en die videokaart heb maar 64 mb. heb je geen naam van je videokaart.

tib wars vraagt veel van je pc... hangt nie alleen van je processor af. die vriend van je heb misschien wel veel geheugen en goede 3d kaart. jij niet, wat is je geheugen?
 
Laatst bewerkt:
ik heb directx 9.0 en mijn video kaart heeft 64mb wat de min vereiste is. ben mometeel nie thuis dus meer info over mijn kaart kan ik niet geven maar zou ik niet direct weten waar ik die zou moeten gaan zoeken.

en heb 512 ram (wat ook de min vereiste is) en die vriend van mij heeft inderdaad een betere kaart maar de mijne zou volgens de min vereiste goed genoeg moeten zijn.

p.s.: is dees niet gewoon de naam van mijn kaart? intel(R) 82852/82855 gm/gme graphics controller
 
misschien heb je een geintegreerde videokaarrt, dan kan die zo heten maar bij apparaat beheer, beeldscherm adapters kan je de naam zien.
je hebt alles op minimum he, mar minimum garandeerd niet dat het goed loopt, je kan het spelen en installen maar je heb niet de gewenste eisen. minimum garandeerd niets, alleen dat ie werkt.

ik heb meer dan gewenste eisen en ik heb af en toe ook problemen. tis ook een nieuw spel. dus het ligt echt aan je pc. die 512 gaat nog wel maar videokaart en je processor..
 
misschien heb je een geintegreerde videokaarrt, dan kan die zo heten maar bij apparaat beheer, beeldscherm adapters kan je de naam zien.
je hebt alles op minimum he, mar minimum garandeerd niet dat het goed loopt, je kan het spelen en installen maar je heb niet de gewenste eisen. minimum garandeerd niets, alleen dat ie werkt.

ik heb meer dan gewenste eisen en ik heb af en toe ook problemen. tis ook een nieuw spel. dus het ligt echt aan je pc. die 512 gaat nog wel maar videokaart en je processor..

bij beelscherm adapters geeft hij effectief deze naam: intel(R) 82852/82855 gm/gme graphics controller

en als ik de min vereiste heb dan zou ik het toch op zen minst moeten kunnen opstarten. niet? want zelf daar loopt het al fout.
 
heb gevonden wat er mis is:
Vertex Shader Ver.: Required - 1.1 , You have - 0.0
Pixel Shader Ver.: Required - 1.3 , You have - 0.0

nu wat is dees precies? en wat moet/kan ik er aan doen?
 
dat heeft met je videokaart te maken.

je weet zeker dat je directx 9.0 C heb. met name C

Ze maken het mogelijk om in spellen en dergelijke van standaard hardwareondersteunung gebruik te maken, zonder dat de ontwikkelaars zich met de fabrikant en het type hardware bezig hoeven te houden.

misschien heeft dit er mee te maken en ander een driver installeren van je videokaaart, maja het merk is onbekend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan