C&C 3 werkt maar afentoe online, ik snap er echt niks meer van.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toxie

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Berichten
36
Hey,

Vorig jaar heb ik C&C3 tiberium wars gekocht (legaal)
Spel werkte redelijk, afentoe 'n beetje traag
Als ik online wilde spelen, kreeg ik heel vaak de melding
"Verbinding met C&C3 online verloren"
Tog kon ik afentoe spelen, dacht dat het misschien aan m'n computer lag
Nu heb ik voor m'n studie 'n nieuwe laptop gekocht, hier loopt C&C3 schitterend op maar online heb ik hetzelfde probleem :(
Via "can i run it" gekeken of het aan m'n computer lag, maar zelfs bij "recommed" haal ik alles makkelijk (overal PASS)
Maar ga ik online, dan krijg ik nog steeds iritant vaak (95% van de tijd) de melding dat de verbinding verloren is.
Als ik eenmaal speel is er geen probleem, ik heb nu zon +/- 30 potjes gespeeld. (In 'n jaar..)
Dit kan alleen als ik heel vaak blijf verbinden, en dan snel naar 'n lobby + game ga, en zelfs dan gooit hij (wie hij ook zijn mag) 'm er nog afentoe uit.

Informatie:
Router : Linksys WRT54G.
Virusscan : Norton

als ik in het C&C3 boekje krijg zie ik de volgende informatie:
Type Lokaal Remote
UDP willekeurig 27900
TCP "" 29900
TCP "" 29901
TCP "" 6667
UDP 6500? 27900
UDP 6500 Willekeurig (?)
TCP willekeurig 28910
UDP 13139 13139
UDP willekeurig 27900
TCP Willekeurig 28910

Ik kan redelijk met computers omgaan, maar van routers snap ik (nog) niet veel, heb dus ook geen idee waar "willekeurig" en "lokaal" hierboven voor staat.
Hier onder heb ik geprobeerd (gelukt?) om die poorten te openen (geen idee of dat zo moet)



Als ik in het spel zelf ben (ik dus even online kan) en ik kijk daar bij opties -> Netwerk zie ik het volgende:


Waar die pijl staat aangegeven, staat het IP adress van m'n router (standaard gateway als ik me niet vergis?) weet iemand of daar niet m'n eigen IP (van de computer) hoort te staan?
Ingame (in het spel) kan ik dat vakje niet selecteren, veranderingen in aanbrengen.

Dit heb ik al geprobeerd;
-Virus scan verwijderen (norton)
-Window firewall uit, staat hij standaard
"Als administrator uitvoeren"
-De ea "help"-desk bellen, die gasten snappen er nog minder van als ik;
"Update je video kaart drivers, dit verhelpt de meeste problemen"
Juist, soms is de kaart wel genoeg, dan weer niet en daarom verliest hij verbinding :rolleyes: maar heb het tog maar gedaan.
-C&C3 opnieuw instaleren.
-Patches zoeken, gewoon handmatig. kan niks hoger dan 1.09 vinden, automatisch vind hij ook niks.

Ik zit echt met m'n handen in het haar, ik snap het echt niet meer.
Iemand die 'n idee heeft?

Groeten rob
 
Laatst bewerkt:
antivirus nooit verwijderen! het ligt niet aan dat

maar wat staat hier: ga naar start / uitvoeren / tik cmd / je ziet nu zwart scherm / tik ipconfig

wat staat bij ip adress?

nog iets: hier kan je ook kijken of je alles goed hebt gedaan: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
zoek je router + merk en klik erop, dan zoek je het spel en klik je erop
Las ergens anders dat Norton veel dingen blokte, vandaar, heb 't er daarna gelijk weer opgezet!


IPv4 adress (neem aan dat dat IP adress is) 192.168.1.101

Heb het via die site gedaan, zie de gelijke namen onder "application" ;)
 
op dat plaatje van je router pagina heb je bij ip adress 136 gezet je moet daar doen wat bij ip^4 staat 101 dus
 
op dat plaatje van je router pagina heb je bij ip adress 136 gezet je moet daar doen wat bij ip^4 staat 101 dus
Done,
"verbinding met C&C3 online verloren"

Als ik via shield up test of de poorten opstaan, dan krijg ik "stealth" als antwoord.

alle poorten die in de router stonden gewist, en opnieuw 1 voor 1 de poorten aan het openzetten,

Geen idee of de site van "ShieldsUP! betrouwbaar is, maar nu geeft hij dit aan:
13139
Closed Unknown Protocol for this port
Unknown Application for this port


Application Start End Protocol IP Address Enable
TEST 13139 to 13139 Both 192.168.1.101
Windows firewall staat uit, wat doe ik hier ^ fout dat de poort nog niet open staat?
 
Laatst bewerkt:
je moet ook ff de firewall van je router uitzetten
De linksys helpdesk gebeld, en handelingen uitgevoerd die door de medewerker verteld werden (V5 van deze soort routers heeft geen 'enable/disable' aanvinkvakje), firewall staat nu dus uit. het werkt nog steeds niet :(

Edit:
Nogmaals gebeld, deze keer gevraagd hoe ik de poorten moest openen, volgens de medewerker moest ik het zo doen:
6500 - 29901 BOTH 192.168.1.101
Werkt nog steeds niet.. er gaat hier dadelijk 'n router door 't raam reen :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan