Hey,
Vorig jaar heb ik C&C3 tiberium wars gekocht (legaal)
Spel werkte redelijk, afentoe 'n beetje traag
Als ik online wilde spelen, kreeg ik heel vaak de melding
"Verbinding met C&C3 online verloren"
Tog kon ik afentoe spelen, dacht dat het misschien aan m'n computer lag
Nu heb ik voor m'n studie 'n nieuwe laptop gekocht, hier loopt C&C3 schitterend op maar online heb ik hetzelfde probleem
Via "can i run it" gekeken of het aan m'n computer lag, maar zelfs bij "recommed" haal ik alles makkelijk (overal PASS)
Maar ga ik online, dan krijg ik nog steeds iritant vaak (95% van de tijd) de melding dat de verbinding verloren is.
Als ik eenmaal speel is er geen probleem, ik heb nu zon +/- 30 potjes gespeeld. (In 'n jaar..)
Dit kan alleen als ik heel vaak blijf verbinden, en dan snel naar 'n lobby + game ga, en zelfs dan gooit hij (wie hij ook zijn mag) 'm er nog afentoe uit.
Informatie:
Router : Linksys WRT54G.
Virusscan : Norton
als ik in het C&C3 boekje krijg zie ik de volgende informatie:
Type Lokaal Remote
UDP willekeurig 27900
TCP "" 29900
TCP "" 29901
TCP "" 6667
UDP 6500? 27900
UDP 6500 Willekeurig (?)
TCP willekeurig 28910
UDP 13139 13139
UDP willekeurig 27900
TCP Willekeurig 28910
Ik kan redelijk met computers omgaan, maar van routers snap ik (nog) niet veel, heb dus ook geen idee waar "willekeurig" en "lokaal" hierboven voor staat.
Hier onder heb ik geprobeerd (gelukt?) om die poorten te openen (geen idee of dat zo moet)
Als ik in het spel zelf ben (ik dus even online kan) en ik kijk daar bij opties -> Netwerk zie ik het volgende:
Waar die pijl staat aangegeven, staat het IP adress van m'n router (standaard gateway als ik me niet vergis?) weet iemand of daar niet m'n eigen IP (van de computer) hoort te staan?
Ingame (in het spel) kan ik dat vakje niet selecteren, veranderingen in aanbrengen.
Dit heb ik al geprobeerd;
-Virus scan verwijderen (norton)
-Window firewall uit, staat hij standaard
"Als administrator uitvoeren"
-De ea "help"-desk bellen, die gasten snappen er nog minder van als ik;
"Update je video kaart drivers, dit verhelpt de meeste problemen"
Juist, soms is de kaart wel genoeg, dan weer niet en daarom verliest hij verbinding maar heb het tog maar gedaan.
-C&C3 opnieuw instaleren.
-Patches zoeken, gewoon handmatig. kan niks hoger dan 1.09 vinden, automatisch vind hij ook niks.
Ik zit echt met m'n handen in het haar, ik snap het echt niet meer.
Iemand die 'n idee heeft?
Groeten rob
Vorig jaar heb ik C&C3 tiberium wars gekocht (legaal)
Spel werkte redelijk, afentoe 'n beetje traag
Als ik online wilde spelen, kreeg ik heel vaak de melding
"Verbinding met C&C3 online verloren"
Tog kon ik afentoe spelen, dacht dat het misschien aan m'n computer lag
Nu heb ik voor m'n studie 'n nieuwe laptop gekocht, hier loopt C&C3 schitterend op maar online heb ik hetzelfde probleem
Via "can i run it" gekeken of het aan m'n computer lag, maar zelfs bij "recommed" haal ik alles makkelijk (overal PASS)
Maar ga ik online, dan krijg ik nog steeds iritant vaak (95% van de tijd) de melding dat de verbinding verloren is.
Als ik eenmaal speel is er geen probleem, ik heb nu zon +/- 30 potjes gespeeld. (In 'n jaar..)
Dit kan alleen als ik heel vaak blijf verbinden, en dan snel naar 'n lobby + game ga, en zelfs dan gooit hij (wie hij ook zijn mag) 'm er nog afentoe uit.
Informatie:
Router : Linksys WRT54G.
Virusscan : Norton
als ik in het C&C3 boekje krijg zie ik de volgende informatie:
Type Lokaal Remote
UDP willekeurig 27900
TCP "" 29900
TCP "" 29901
TCP "" 6667
UDP 6500? 27900
UDP 6500 Willekeurig (?)
TCP willekeurig 28910
UDP 13139 13139
UDP willekeurig 27900
TCP Willekeurig 28910
Ik kan redelijk met computers omgaan, maar van routers snap ik (nog) niet veel, heb dus ook geen idee waar "willekeurig" en "lokaal" hierboven voor staat.
Hier onder heb ik geprobeerd (gelukt?) om die poorten te openen (geen idee of dat zo moet)
Als ik in het spel zelf ben (ik dus even online kan) en ik kijk daar bij opties -> Netwerk zie ik het volgende:
Waar die pijl staat aangegeven, staat het IP adress van m'n router (standaard gateway als ik me niet vergis?) weet iemand of daar niet m'n eigen IP (van de computer) hoort te staan?
Ingame (in het spel) kan ik dat vakje niet selecteren, veranderingen in aanbrengen.
Dit heb ik al geprobeerd;
-Virus scan verwijderen (norton)
-Window firewall uit, staat hij standaard
"Als administrator uitvoeren"
-De ea "help"-desk bellen, die gasten snappen er nog minder van als ik;
"Update je video kaart drivers, dit verhelpt de meeste problemen"
Juist, soms is de kaart wel genoeg, dan weer niet en daarom verliest hij verbinding maar heb het tog maar gedaan.
-C&C3 opnieuw instaleren.
-Patches zoeken, gewoon handmatig. kan niks hoger dan 1.09 vinden, automatisch vind hij ook niks.
Ik zit echt met m'n handen in het haar, ik snap het echt niet meer.
Iemand die 'n idee heeft?
Groeten rob
Laatst bewerkt: