C/c++/c#?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste ...

ik wil mij weer eens verdiepen in coderen. nu heb ik enige ervaring met java en zie ik veel bedrijven die vragen om C/C++/C# ervaring.

mijn vraag is: wat is het verschil tussen deze talen, welke wordt waarvoor gebruikt en welke zou het handigst zijn/waar zou je het meest aan hebben?

daarnaast; wat heb ik nodig voor die taal om het te leren? welke software/sdk en kent iemand een goede tutorial?

alvast bedankt :)!

probeer eens c# ik hoorde dat het erg simpel was.
microsoft visual studios is wel een simpele sdk met snippets

Eigenlijk is de enige overeenkomst tussen deze drie talen de syntax.

C is de oudste van de drie, het is GEEN object geoorienteerde taal, daarmee is C eigenlijk een beetje verouderd en word alleen nog maar toegepast in programma's die snel moeten zijn.

C++ is de opvolger van C (ongeveer), dit is WEL een object geoorienteerde taal en is de meeste gebruikte taal voor game-development.

C# is de nieuwste van de drie, het is ook een object geoorienteerde taal en is afhankelijk van het .NET platform. Het is wel de makkelijste taal van de 3 om te leren en wordt ook zeker veel toegepast. Hoewel C en C++ erg op elkaar lijken, is C# echt een andere taal.

Ik raad aan om te beginnen met C#, je kunt later altijd doorgaan met C/C++ maar C# is leuk om mee te beginnen. De IDE voor C# is Visual Studio, voor C/C++ zijn er veel IDE's. Volgens mij staat daar een stukje over in de FAQ.

okee bedankt, ik ga denk ik met c# beginnen. kan je mij misschien ook vertellen wat ik hiervoor nodig heb? de .net sdk ben ik nu aan het downloaden, verder pak ik visual C# mee, heb ik verder nog wat nodig?

Visual Studio, is geen goed programma om te gebruiken. Het is een duur programma ... Dus neem ik aan dat je het download :P

C/C++ !=c#
c en c++ zijn op het zelfde gebouwd allebij C en delen de zelfde systax, ik zou persoonlijk beginnen met c en wanneer je daar alles van snapt door gaan naar c++, dan is de stap naar c# ook niet zo groot meer. het grote verschil is dat c en c++ een lowlevel taal zijn waar je de hardware direct aanspreekt terwijl bij C# met .net via een VM gaat.

offtopic:C is niet verouderd de laatste draft voor C1X was in 2010.

okee bedankt, ik ga denk ik met c# beginnen. kan je mij misschien ook vertellen wat ik hiervoor nodig heb? de .net sdk ben ik nu aan het downloaden, verder pak ik visual C# mee, heb ik verder nog wat nodig?

Volgens mij heb je dan alles :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan