C&C Generals loopt voor geen meter

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaans

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Wanneer ik C&C Generals opstart begint hij al moeilijk te doen bij de intro van EA hiermee bedoel ik dat het beeld niet vloeiend verloopt hij "stottert", wanneer ik dan in de game zelf kom is het helemaal erg. De muispointer "flikkert" constant en bovendien is gewoon het het beeld niet vloeiend, het heeft zo ook geen zin om de game te spelen. Als ik een spel aanklik dan zie ik alleen een tank en mijn hoofdgebouw, de ondergrond is zwart! Ik ben er dus bijna zeker van dat het aan de videokaart ligt. Ik heb een (standaard) videokaart :
Ati Rage Pro 128, 32 mb. de comp draait op XP Pro, DirectX 9.0b, nieuwste driver van de Ati geinstalleerd, heb 400 mb werkgeheugen en in totaal 80 GB schijf waarvan 60 GB nog over is. Wat kan ik nog doen?? of moet ik meteen een nieuwe videokaart aanschaffen...

Groeten,

Laatst bewerkt:
Ja 32 mb videokaart is beetje weinig voor Generals. Wat voor processor heb je?

Ati Rage pro

Die videokaart is echt te licht om dat spel in al zijn glorie te kunnen spelen.

Met mijn systeem (voor specs zie systeem knop) loopt Generals ook niet altijd even lekker als ik alle toeters en bellen aanzet.

Dit spel trekt echt een zware wissel op je systeem.

Probeer het spel "sober" te draaien.

Suc6

Ik heb een langzamer systeem dan jij tron, ik heb een AMD 2200 maar ik heb totaal geen problemen hoor, loopt als een trein

Geplaatst door Robbert1978
Ja 32 mb videokaart is beetje weinig voor Generals. Wat voor processor heb je?

niet helemaal mee eens, vriend heeft een amd 2200, 64 mb videokaart en ik heb pent 3 800mhz met een geforce 32 mb kaartje, bij mij loopt het als een trein ( althans kinderen spelen het, want ik snap daar niks van ) en bij hem...............hopeloos dus.
Net opnieuw geinstalleerd ( de amd dus) nieuwste drivers etc etc............
tja computers zijn gewoon machines waar je een beetje geluk mee moet hebben:D

Ik heb een pentium III 800 Mhz, kan die er wel mee door??

en stel ik moet een nieuwe videokaart aanschaffen.., welke raden jullie mij aan (niet te duur!) en waar?

bv. de Geforce FX 5200 128 mb.
of Ati Radeon 128 mb

p.s als ik 'hm koop dan doe ik gelijk 128, kunt het beter meteen goed doen.

Groeten,

Generals en systeem

@ Robbert1978,

Bij mij loopt ie ook goed met alle opties open maar in het laatste level (China) gaat het soms wat schokkerig.

@ thaans,

800 Mhz. is niet ruim bemeten, kijk eens naar de systeem vereisten voor dat spel (aanbevolen 1,7 GHz.)

Het is niet alleen grafisch zwaar, ook de A.I. kost veel rekenkracht.

BTW. de snelheid van het geheugen is belangrijker dan de hoeveelheid.

128 MB heeft alleen voordelen als je hoge resoluties gebruikt. (boven de 1024 X 768)

De DX 9.0 ondersteuning die de GF FX5200 (dacht ik)aanboord heeft is nog niet echt interessant.

Aan de andere kant heeft het weinig zin om bv. een super kaart als de ATI Radeon 9800 ultra in een systeem met een CPU van 800 Mhz. te stoppen.

Dat is zoiets als een supercharged V8 motor in een brommobiel.

Ik zou indien je niet gelijk een nieuw systeem gaat aanschaffen een compromis zoeken.

Een niet al te dure videokaart die wel minimaal DX 8 kan ondersteunen.

Denk dan aan de GF 4 TI4200 (geen GF 4 MX !)en de ATI Radeon 9000.

Die zijn niet te duur en presteren voorlopig nog voldoende om er flink mee te gamen.

Suc6

Geplaatst door debes000

niet helemaal mee eens, vriend heeft een amd 2200, 64 mb videokaart en ik heb pent 3 800mhz met een geforce 32 mb kaartje, bij mij loopt het als een trein ( althans kinderen spelen het, want ik snap daar niks van ) en bij hem...............hopeloos dus.
Net opnieuw geinstalleerd ( de amd dus) nieuwste drivers etc etc............
tja computers zijn gewoon machines waar je een beetje geluk mee moet hebben:D

Ligt aan de resolutie die hij waarschijnlijk te hoog heeft staan. Jij hebt de resolutie laag, dus het loopt soepel. Hij heeft de resolutie te hoog, dus dan loopt et niet soepel. Dan maakt et verder niet uit hoe snel de cpu is.

Tron,

Mag ik je vragen wat er mis is met de GeForce 4 mx?
Die heb ik namelijk, en generals werkt hier goed. Weliswaar niet fantastisch, maar ik kan het spel goed spelen.

Groeten Simon

geforce 4 MX

Met die GF 4 MX is in feite niets mis.

Het is alleen zo dat het een feite een overgeklokte GF 2 is omdat ie de extra functies van de GF 4 TI series zoals DX 8 ondersteuning moet missen.

De type aanduiding die Nvidia gebruikt is gewoon verwarrend, zo is een GF 3 TI200 sneller dan een GF 4 MX terwijl de naam (GF 4) anders zou doen vermoeden.

Het is nu net zo met de Geforce FX series de FX 5300 is bv. weer trager dan de GF 4 TI 4200.

De MX versies van de GForce famillie zijn dus in feite gestripte kaarten.

Daar waarschuw ik dus altijd voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan