C: drive is d:drive geworden en visa versa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
De computer wou niet meer opstarten, de computer draait onder windows XP prof, met Ultiboot cd e.e.a. gecontroleerd en wat blijkt de C: drive is de D: drive geworden en omgekeerd, nu weet ik even niet hoe ik e.e.a. kan herstellen, ik denk dat ik hiervoor software nodig heb om daarmee op te starten en dan de drives om te draaien maar dat weet ik niet zeker, zou iemand een oplossing weten.

Ook veilige modus werkte niet meer

1. Heb je 1 schijf en die in C: en D: ingedeeld of heb je er 2? En indien ja, wat voor schijven zijn dat dan? Sata of IDE?
2. Het feit dat Ultimate Boot CD ze weergeeft op de andere volgorde zegt op zich nog niet veel. Het gaat erom hoe je schijfindeling was toen je XP installeerde. (zie vraag 1).
3. Start eens op van de XP cd, en kies de R van Herstelconsole. Belangrijk: Kijk goed na waar Herstelconsole je Windows ziet. Is dat op D: of op C: ? (Schrijf dat even op en meld het hier op het forum). Doe verder nog niets in Herstelconsole voordat je teruggemeld hebt. (Je kunt gewoon de computer resetten en de XP CD er weer uithalen).

We horen het wel.

Tijs.

1. Heb je 1 schijf en die in C: en D: ingedeeld of heb je er 2? En indien ja, wat voor schijven zijn dat dan? Sata of IDE?
2. Het feit dat Ultimate Boot CD ze weergeeft op de andere volgorde zegt op zich nog niet veel. Het gaat erom hoe je schijfindeling was toen je XP installeerde. (zie vraag 1).
3. Start eens op van de XP cd, en kies de R van Herstelconsole. Belangrijk: Kijk goed na waar Herstelconsole je Windows ziet. Is dat op D: of op C: ? (Schrijf dat even op en meld het hier op het forum). Doe verder nog niets in Herstelconsole voordat je teruggemeld hebt. (Je kunt gewoon de computer resetten en de XP CD er weer uithalen).

We horen het wel.

Tijs.

bedankt voor de reactie.

Het is 1 harde schijf die verdeeld is in twee partities, de schijf is SATA.
tijdens de installatie is windows op de C: drive geinstaleerd en de rest op de D: drive
Ik zal de xp schijf gaan proberen en meld mijn bevindingen.

Omdat het een SATA schijf is, is het niet gegarandeerd dat je je schijf kunt zien met de XP CD.
Is dit inderdaad het geval, download dan bij je moederbord-fabrikant de Sata controller-driver om op floppy te zetten, en gebruik die floppy zodra bij het opstarten van de XP CD de optie F6 massa-opslagdrivers gebruiken in beeld komt (natuurlijk wel op dat moment op F6 drukken).

Nu schat ik je computerkennis niet laag in, maar ik wilde je er toch even voor waarschuwen.

Tijs.

Omdat het een SATA schijf is, is het niet gegarandeerd dat je je schijf kunt zien met de XP CD.
Is dit inderdaad het geval, download dan bij je moederbord-fabrikant de Sata controller-driver om op floppy te zetten, en gebruik die floppy zodra bij het opstarten van de XP CD de optie F6 massa-opslagdrivers gebruiken in beeld komt (natuurlijk wel op dat moment op F6 drukken).

Nu schat ik je computerkennis niet laag in, maar ik wilde je er toch even voor waarschuwen.

Tijs.

Bedankt voor de waarschuwing ik ga dit morgen testen dan hoor je van me.
Mijn computerkennis valt inderdaad wel mee, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee

Nog een kleine waarschuwing: Gebruik een CD waar het Service pack op geïntegreerd (ge'slipstreamed') is dat momenteel op je pc van toepassing is, anders krijg je je XP installatie ook niet te zien. Een hoger SP in de XP CD dan op je PC staat mag ook.

Alvast om je op weg te helpen:
Handleiding SP slipstreamen met nLite

SP2 voor XP NL (downloadversie)
SP3 voor XP NL (downloadversie)

SP2 voor XP ENG (downloadversie)
SP3 voor XP ENG (downloadversie)

Dus samenvattend heb je nodig:
1. Een XP CD van dezelfde taal en soort (Home of Prof) als op je PC staat, met hetzelfde Service Pack geïntegreerd (slipstreamed).
2. (Evt. benodigd) een floppy met de SATA-controller floppy voor schijfherkenning.

Succes,

Tijs.

Nog een kleine waarschuwing: Gebruik een CD waar het Service pack op geïntegreerd (ge'slipstreamed') is dat momenteel op je pc van toepassing is, anders krijg je je XP installatie ook niet te zien. Een hoger SP in de XP CD dan op je PC staat mag ook.

Alvast om je op weg te helpen:
Handleiding SP slipstreamen met nLite

SP2 voor XP NL (downloadversie)
SP3 voor XP NL (downloadversie)

SP2 voor XP ENG (downloadversie)
SP3 voor XP ENG (downloadversie)

Dus samenvattend heb je nodig:
1. Een XP CD van dezelfde taal en soort (Home of Prof) als op je PC staat, met hetzelfde Service Pack geïntegreerd (slipstreamed).
2. (Evt. benodigd) een floppy met de SATA-controller floppy voor schijfherkenning.

Succes,

Tijs.

Wat een service, weer bedankt voor de info, ik ga gebruik maken van de geslipstreamde versie van windows XP SP 2, ik hoop dat ik dan kan zien waar windows zich momenteel bevindt, je hoort van me.

Wat een service, weer bedankt voor de info, ik ga gebruik maken van de geslipstreamde versie van windows XP SP 2, ik hoop dat ik dan kan zien waar windows zich momenteel bevindt, je hoort van me.

Het heeft even geduurd voor ik weer tijd had maar ik heb de XP schijf in de computer gedaan, het gaaat een tijdje goed maar dan gaat hij zoeken naar eerdere versies van windows, dan hoor ik twee lichte tikken uit de computer komen de cd drive stopt en het scherm blijft hangen, ik ga nu denken dat de harde schijf defect is, wat is je advies, terug met de computer (6 maanden oud) of kan ik nog iets gaan proberen

Ik zou er persoonlijk mee teruggaan, en vragen of ze je data veilig kunnen stellen en dan een andere harddisk inbouwen en XP voorinstalleren, zoals je de computer gekregen hebt.

Tijs.

Ik zou er persoonlijk mee teruggaan, en vragen of ze je data veilig kunnen stellen en dan een andere harddisk inbouwen en XP voorinstalleren, zoals je de computer gekregen hebt.

Tijs.

Ik breng de computer terug en ga ervan uit dat dan het probleem verholpen is wel bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan