C en D schijf verwisseld !

Status
Niet open voor verdere reacties.

nessler

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Berichten
54
Ik heb iets vreemds aan de hand...

vandaag, out of the blue, wou de pc niet meer opstarten
eerst: ntldr ontbreekt, dit kon ik verhelpen met de recovery mode
twee: boot.ini werkte niet en werd gevolgd door hal.dll ontbreekt.

ten einde raad besloot ik windows opnieuw te installeren.
Tot mijn grote verbazing zag ik na de installatie dat mijn oude c schijf opeens de D schijf was geworden en vice versa.

dus windows staat nu op D, naast een windows.0 map.

Ik wil nu redden wat er te redden (kopieren naar externe HD)
valt en vervolgens formatteren, maar,
hoe krijg ik de oude c, nu d, terug op de plek van de c schijf ?

deze schijf is nl. groter en sneller en beter geschikt als opstartschijf.

hulp is zeeeeeeeeeeeer welkom !!!!!
 
Ik hoop dat ik dit goed lees,

maar je C schijf schijnt dus voor de (her)installatie al veranderd te zijn geweest in D klopt dat, In dat geval zou ik gewoon de D in C en de C weer in D veranderen.

Dat veranderen kan op twee manieren
1. verwissel de kabels.
2. verander de schijfletters. (zoek ff naar schijfletter veranderen met de versie van Windows).

MVG
AJvdN
 
Ik zou opnieuw windows installeren, en dan opgeven dat je hem op C:/ wilt hebben
 
Toen de pc eergisteren werkte, stond de windows installatie op de C schijf, een HD van 250 gb.
De D schijf werd gebruikt om te downloaden, foto's op te zetten en dergelijke, een HD van 80 GB.

Toen ik gisteren bij het opstarten de foutmelding kreeg van ntldr ontbreekt, en ik de windows recovery startte,
plaatste de cd rom mij op de D schijf.

Door een bijzonder rare kronkel van de pc, zijn de schijfletters spontaan verwisseld, ergens voor die foutmelding dus (neem ik aan)
The ghost in the machine zeker ?

Ik kan nu terug in windows, maar kan ik de letters verwisselen van c naar d en vice versa terwijl de windows draait ?

Er is fysisch NIKS verandert, de pc kast is niet open geweest en de kabels zijn dus ook niet verwisseld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan