c en d

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayron020

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
hallo

ik heb 2 hardeschijfen in me computer c: en d:

c is de kleine van 5 gig en d van 80

ik heb gister me computer opnieuw geinstalleerd, en nu alles wat ik opsla download of wat dan ook komt automatisch bij c terecht en krijg k de heletijd een kopje met er is onvoldoende schijfruimte terwijl ik 80 gig vrij heb :confused:

dus mij vraag is hoe kan ik het veranderen dat zeg maar alles automatisch op d terecht komt...??

ik heb windows xp profesial..

Mvg mayron

Hoi,
Welkom op Helpmij,

Gebruik je firefox of internet exploder?

Modag

WELKOM OP HELPMIJ

Meestal kun je aangeven waar je iets neer wilt zetten.In jou geval op D dus.
Wat je ook zou kunnen doen is wat van D aan C toevoegen.5gb is idd niet veel voor een C partitie.Die zit zo vol met bijv updates etc etc.

Met dit free progje zou je die handeling kunnen uitvoeren
easeus free
http://www.partition-tool.com/

Hoi,

Frank bij firefox niet hoor die zet het op je buroblad of snappen we elkaar niet.

Modag

In de topic start wordt nergens gesproken over IE cq firefox.
Zoals ik de vraag begrijp gaat het om elke willekeurige download/opslag.

Daarbij blijf ik 5 gb zowieso niet veel vinden voor C

EDIT: waarbij ik me nu wel even de vraag aan de ts moet stellen of het 2 partities zijn of twee "echt" aparte schijven???

Laatst bewerkt:
Hoi frank,

Ja ik snap al niet dat xp erop kan maar het kan schijnbaar we wachten maar even op de ts wat ze bedoeld.

Modag

Hoi,

Die komt volgens mij zoals frankwannet schrijft met de optie waar je het wil opslaan.

Modag

ik gebruik internet explorer 8

Hoi,
Ik denk dat als je mijn stappen volgt dat een groot probleem al opgelost is.
Ik ga er vanuit dat het hier om 2 partities gaat.Stel dat je van die 80gb, 20 overhevelt naar C dat je die melding al kwijt bent.
Daarnaast zul je dus moeten gaan aangeven waar je wat wilt hebben.
Een voorbeeld: je download muziek via frostwire.In frostwire zul je dus kunnen aangeven dat de downloads naar een map in D gaan.

EDIT: de schijven staan als ntfs?

Laatst bewerkt:
ik heb bijvoorbeeld windows live messenger proberen te downloaden die krijg ik maar niet geinstalleerd omdat ik te weinig geheugen heb en ik heb het net weer geprobeert om te kijken of ik kan kiezen tussen c: en d: dat heb ik nergers gezien..

k zal proberen dat programmatje te downloaden maar k denk niet dat het lukt want k heb te weinig geheugen LOL:p

Te weinig geheugen of te weinig ruimte???
Das een heel verschil....

Maar ik houd het op mijn ingeveving: C is te krap

Dat progje zou je dus op D kunnen zetten.

k bedoelde ja

te weinig ruimte

de melding die ik de heletijd krijg is ook

Er is onvoldoende schijfruimte

Als je dat progje download en instaleer dan krijg je toch de vraag waar je hem plaatsen wilt???
Pas dan aan naar D: program files

Of krijg je die melding gelijk al??

Laatst bewerkt:
ik krijg die foutmelding waneer hij aan het downloade is
hij was al 98 procent :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan