C en E schijfletters verwisseld

Status
Niet open voor verdere reacties.

lagmonster

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Windows XP Home Edition SP2

Dikke crash gehad op een avond toen ik en Fallout 3 aan het spelen was en op de achtergrond nog EVE Online open had staan.

1> Na opstart een unknown device die niet weg te krijgen is
2> De C en E schijfletters zijn verwisseld
3> Minimaal 2x per avond valt de verbinding weg

1> Vanalles aan geprobeerd, en (zie screenshot onder). ik herken ook niks in de zin dat er wat ontbreekt.

2> E: is nu mijn opstart, C: een dataschijf. Op zich niet verkeerd maar zwaar hinderlijk als je toch geintrodocineerd bent met C is C :D

3> Normaal zou ik deze dingen niet met mekaar in 1 post zetten maar het kwam allemaal na de crash tegelijkertijd.

Heb wel de ATI drivers (Catalyst Suite) volledig geupdate (eerst gedeinstalleerd, etc..)

Al gezocht in dit forum (3 pagina's vol met resultaten) maar helaas en zelfs mezelf tot Googlen aangezet (1.421.546 resultaten :eek:)

Ziet iemand een overeenkomst of een oplossing dan hoor ik het graag.

devicemgr.jpg

De 1394 network connection, geen idee waar die van is, is disabled.

Hoi,

Ik weet niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen opnieuw windows geinstallleerd?
Ik ben bang dat je het dan weer moet doen want je kan de letters volgens mij niet zomaar wisselen.
1394 is de firewire aansluiting volgens mij en als je windows opnieuw hebt geinstalleerd ,heb je dan ook de chipset drivers etc geinstalleerd?

Modag

Nope, niks gedaan behalve ATI driver opnieuw.

Windows opnieuw is echt het laatste wat ik doe.
Zal eerder een oudere restore proberen (alleen die was van 2 maanden terug :()

Firewire top, wist dat ik het ergens van herkende.

Hoi,

toen je de ati driver opnieuw installleerde waar wou hij hem dan installeren
e of c ?
Modag

Automatisch op E, programma's herkennen dat als systeemschijf.

Alle pathways zijn dus ook mee veranderd.

Hoi,

Ja daar was ik dus ook al bang voor, moet nogal een crash zijn geweest.
Je zal dus toch zo door moeten draaien ben ik bang voor als je niet wil herinstalleren.

Modag

Mis je nog een device in het overzicht die eventueel de unknown device kan wezen?

Goede avond,

die 1394 is geen firewire maar gewoon een netwerkkaart die meestal gebruikt word voor boot functies. Je zou het kunnen inschakelen en kijken wat er gebeurd. Of verander de ene in inschakelen en andere in uitschakelen. samen werken zal vast niet gaan.

De unknow versie kan alles zijn. een wifistick, printer, datastick enz.

Wat gebeurd er als je de unknow device verwijderd? en opnieuw opstart?

de letters kon je geloof ik niet veranderen. Maar waar staat map windows dan? Op de c of E? Als op de C is dan kan je Start > Rechtslkik op Deze Computer > Beheren > Schijfbeheer > Rechtsklik op je C en E. Anders word het een reïnstall verhaal.

MvG

Martin

Skillstone, het wijzigen van schijfletters op die manier kan alleen voor dataschijven, niet voor systeemschijf helaas.

Ik zal eens kijken welke stekkers er allemaal inzitten, zou best de printer eens kunnen zijn.
Die doet het wel maar staat niet in het rijtje. Goed punt, thanks.

De 2e netwerkaansluiting kan ik zowel aan als uitzetten, geen verschil. Had ik helaas al geprobeerd.

Misschien ook een idee, maar dat moet ik echt gaan zoeken, is de onboard soundkaart per ongeluk aanstaat... zal een leuke zoektocht worden door of in Bios (anti-bios held hier) of op het moederboard met zaklampje staren.

Oplossing niet zozeer alswel een antwoord.

Beide schijven zijn primairy.
Oplossen kan door alles opnieuw te installeren, maar agh, ben er aan gewend ondertussen :)

Bedankt voor alle hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan