C:\ files herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

royals

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Hallo,

Ik heb het herstelprogramma op mijn computer moeten uitvoeren wegens een opstartfout met Windows XP. Helaas zijn nu wel al mijn files op mijn C schijf verdwenen. Ik vraag mij nu dus af of er een mogelijk is om deze terug te krijgen? Ik heb wel gehoord van een programma Active file Recovery maar deze vindt niet write of jpeg files terug. Het gaat me vooral om mijn Wordpad en photoshop afbeeldingen. Mijn documenten, mijn afbeeldingen of wordpad teksten vindt dit programma niet terug. Weet iemand een manier, of een goed programma om tekst bestanden of jpeg/psd afbeeldingen terug te krijgen? Als dit al mogelijk is. Alvast bedankt.

Je data files zouden prima te redden zijn geweest voordat je de herstelbewerking uitvoerde, maar de kans daarop is nu ongeveer zero vrees ik, omdat je nu vrijwel alle data (inclusief je docs en jpgs) waarschijnlijk overschreven hebt.

Om dit voortaan te voorkomen kan je best je data op een aparte partitie bv D: opslaan en daarvan regelmatig een backup maken.

Ik zou zeker nog een poging wagen met de tip van mrmusic maar verwacht er niet te veel van. :confused:
Succes!

Bedankt voor de informatie mrmusic & Artic Joe. Ik vrees ook het ergste voor mijn files.

Ik had een 'NTLDR is missing fout' bij het opstarten van mijn Packard Hell . Dus ik heb de hulplijn gebeld zegt die man dat ik F11 programmaherstel moet proberen (ik had eerst de standaardinstlelingen van de BIOS proberen te herstellen). Gedeeltelijk herstel lukte niet, toen volledige herstel mode gedaan met de mogelijkheid dat ik nog mijn files later kon 'ophalen'. Alles was dus weg van mijn C schijf.

Waarschijnlijk had dit nu niet hoeven gebeuren als ik een windows schijf met dat NTLDR bestand had gehad, maar dat is achteraf gezien. Zoals ik al zei kan ik met Active file Recovery wel de grote programma's/software terugvinden maar die werkt niet of is niet meer compleet. Ik sloeg al veel op de D schijf op maar nu ga ik toch echt alles daar in zetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook een afspraak met een monteur gemaakt kan hij er ook even naar kijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan