C++ for Dummies 5th edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Vraag 1 :
Ik wil met C++ programmeren beginnen en heb C++ for Dummies 5th edition van het web weten te plukken. Het boek dateerd uit 2004 en gebruin nu Dev-C++ met de laatste versie uit 2005 geloof ik.... Allemaal al weer een beetje oud maar is het een goede methode om te beginnen of is dit hopeloos outdated?

Vraag 2 :
Verder heb een spelletjes in Flash geschreven en in tegenstelling tot mijn suffe java boek met BlueJ was ik in Flash binnen de korste keren met een distort image class een 3d spell aan het schrijven wat me toch een stukje beter gemotiveerd heeft dan die stomme oefeningen en het ook veel beter snapte hierdoor. Maar met Flash krijg je gewoon een kant en klaar grid voor je neus waarop je plaatjes kan gooien welke jij je de code meegeeft om "tot leven te komen" bestaat er ook zulk een IDE voor C++?

vraag 1: inderdaad is dit al oud, je kan nog wel met dev-c++ werken maar het word niet meer ondersteunt.

vraag 2: nee dit kan niet, verder is een IDE heel iets anders dan jij denkt, als je dat soort vragen stelt.. maar je zou wel een makkelijke code kunnen zoeken met veel commentaar en uitgelegd hoe en waar je bijvoorbeld wat voor code moet gebruiken om levels, spelers etc. te maken

nu zei ik ook al, dat dev-c++ verouderd is dus kijk hier voor andere gratis IDE's:

Gratis IDE's post 6#

Vraag 1 :
Allemaal al weer een beetje oud maar is het een goede methode om te beginnen of is dit hopeloos outdated?

Oud? De laatste standaard die is gemaakt voor C++ is uit 1999. Alles wat daarna is gekomen houdt (in meer of mindere) mate rekening met deze standaard. Dus het zou nog prima kunnen.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat debuggers etc wel verbeterd zijn in tussentijd...

Vraag 1 :
Ik wil met C++ programmeren beginnen en heb C++ for Dummies 5th edition van het web weten te plukken.

Van internet weten te plukken ja? De gratis tutorials waren niet goed genoeg en toen moest je een matig boek illegaal downloaden? :confused:

Nou ja ben nu met Dev C++ bezig en veel van de online tutorials gebruiken dit ook dus blijf hier nog wel even mee doorgaan denk ik. Heb Allegro geinstalleerd en ben bezig met een game, wel heel veel code ivm bijvoorbeeld Flash haha maar das dan ook frontpage vs kladblok. Hoop dat ik er wat van bak!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan