C: geheugen gaat steeds op?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ksw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ksw

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb al zo'n 3 maanden een irritante probleem. Ik heb een E: en een C: , op de E zit 232 GB geheugen, op de C zit 75 GB geheugen.

De E schijf gebruik ik voor films en games etc, en C: is gewoon de algemene. Het probleem is dat ik elke keer een waarschuwing krijg dat er onvoldoende geheugen is in C: Elke keer als ik hem dan leeg, tot bijv. 1.5 GB gebruikbare geheugen, dan na een week of 2 krijg ik weer: onvoldoende geheugen. Het rare is: Ik download of installeer (bijna) niks. Enige wat ik doe is filmpjes kijken en op forums gaan op mijn PC, maar op de een of ander manier slokt iets mijn geheugen op. Ik dacht eraan dat misschien al dat laden van de sites, bestandjes worden gedownload. Maar dat er nou in 2 weken aan 1.5 GB wordt gebruikt, lijkt me sterk.

Ik kreeg net ineens ook de melding dat ik onvoldoende geheugen heb, en ik bleek nog maar 0 MB te hebben :shocked: Terwijl gewoon niks heb gedownload in deze week. En als ik iets heb gedownload, dan is het altijd op de E:

Het is irritant want door dit gaan filmpjes zich niet laden of dan duurt het lang voordat een site laadt of een Powerpoint bestand opengaat.

Ik heb net een schijfopruiming gedaan, is er 151 mb vrij gekomen... Maar ik weet zeker dat als ik nu even weer ga surfen en dingen doen op mn pc, dat die 151 mb ook ineens weg gaat.

Weet iemand wat er hand is? Wat mijn geheugen ''opslokt''?

Alvast bedankt:thumb:

EDIT: 5 minuten na het posten van dit berichtje, kreeg ik weer een melding: Onvoldoende geheugen. En ja hoor, hij staat weer op 0 mb. Ik heb in die tussen tijd niks gedaan met de pc, ik was even naar beneden, kwam weer terug, en ja hoor...

Ik weet trouwens ook niet waar al die 75 GB aan op is gegaan. Ik zou denken dat het meeste in mijn program files zitten, maar daar is maar 13.1 gb gebruikt.

Laatst bewerkt:
Klik met rechts op je C-schijf > schijfopruiming >meer opties > systeemherstel > klik in de sectie " Systeemherstel" op de knop " opruimen.

Topic verplaatst van Geheugen naar harddisk, heeft namelijk niks met het geheugen te maken.

Sorry voor het plaatsen in verkeerde plek.

Als ik op mn C-schijf rechts druk, zie ik geen schijfopruiming staan. Als ik rechts klik > eigenschappen doe, zie ik wel schijfopruiming staan, maar als ik erop druk, dan begint hij meteen. Ik heb dan geen sectie. Met rechtermuisklik zie ik wel formatteren, maar die moet ik niet hebben toch?

Mijn fout "Eigenschappen" had ik er tussen moeten zetten. Welke Windows?

@Crash,
Microsoft Windows XP
Home edition
Versie 2002
SP 2

Als ik bij Systeemeigenschappen ga, zie ik wel Systeem herstel. Dan kan ik op C: klikken, en dan Instellingen.
Dan krijg ik: Schijfopruiming, en daaronder staat een ''gebruik van schijfruimte'', waarbij een zo'n schuif ding naar minimaal of maximaal kan schuiven. Als ik op schijfopruiming druk, krijg ik gewoon het zelfde als bij die andere keren.

@Bertus,
Ik ga die CCleaner wel even proberen. Bedankt

EDIT:

Bedankt Bertus!! Ik heb even een opruiming gedaan met CCleaner, en heb nu 23.8 GB vrij! Wat een goed ding. Bedankt!

Weten jullie ook hoe ik het kan voorkomen dat er steeds van mn C: wordt gebruikt?

Laatst bewerkt:
ook gescant met die 2 programmas die ik in een link in vorig bericht gaf?

na verloop van tijd wil de temp map ook nog wel is groot worden:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings

Ik zat dus met hetzelfde probleem en heb de oplossingen die hiervoor genoemd zijn ook allemaal toegepast met als beste oplossing het verwijderen van oude herstelpunten. Toch vind ik het opvallend dat ik toch per twee dagen een gb aan ruimte verlies. Gaat dit echt allemaal op aan herstelpunten? CCleaner gebruik ik al jaren.

Oftewel, iemand enig idee waarom ik gig verlies? Per dag ongeveer een halve gb.

Nou,dat had ik ook gedaan, maar ik dacht het opgelost te hebben. Nu echter blijkt dat niet zo te zijn. Het is niet mijn bedoeling 'in te breken', dat zou inhouden dat ik slechte bedoelingen heb :confused:. Maar goed, we gaan naar onze 'eigen' post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan