C# grootste gemene deler en kleinste gemeenschappelijke veelvoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambomambo

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2012
Berichten
163
Hey allemaal

Ik weet wel dat je dit moet doen in een lus.
Maar ik weet nooit hoe ik een lus perfect werkend moet krijgen.

Weet er iemand de C# formule van de grootste gemene deler van 2 getallen
en het kleinste gemeenschappelijke veelvoud van 2 getallen

Alvast bedankt
 
Om dat aan te vullen: als je de grootste gemene deler hebt volgt automatisch het kleinste gemeenschappelijke veelvoud. Je hebt in principe dus geen apart algoritme nodig voor dat onderdeel
 
Sorry, maar dan heb je echt niet goed geprobeerd.

Dit werkt in c#:

Code:
//main loop of sub loop afhankelijk van waar de code zich bevind
UInt32 uitkomst = 1;
uitkomst = GGD(a, b);

public UInt32 GGD(UInt32 a, UInt32 b)
        {
            if (b == 0)
            {
                return a;
            }
            else
            {
                return GGD(b,a%b);
            }
        }
 
Is dit voor wpf ???

Want ik test het daarin en ik krijg bij dit een foutmelding

Error 3 Argument 1: cannot convert from 'System.Windows.Controls.TextBox' to 'uint' C:\Users\Alexander\Desktop\test\WpfApplication1\MainWindow.xaml.cs 31 28 WpfApplication1

Error 2 The best overloaded method match for 'WpfApplication1.MainWindow.GGD(uint, uint)' has some invalid arguments C:\Users\Alexander\Desktop\test\WpfApplication1\MainWindow.xaml.cs 31 24 WpfApplication1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toevoegen:
Code:
Convert.ToUInt32(<hier je textbox.text>)
mogelijk 2 keer als 2 textboxen gebruikt.
Code:
uitkomst = GGD(Convert.ToUInt32(Textbox1.Text), Convert.ToUInt32(Textbox1.Text));

Natuurlijk even checken of er wel juiste data in de textboxen staat, maar dit werkt gewoon ook in wpf
 
@TS: Had je ook uit de foutmeldingen kunnen halen...

Argument 1: cannot convert from 'System.Windows.Controls.TextBox' to 'uint' C:\Users\Alexander\Desktop\test\WpfApplication1\MainWindow.xaml.cs 31 28 WpfApplication1
 
button deactiveren/ggd

Ik heb al gevonden met de

button.IsEnabled = false;
om hem te deactiveren.
Maar nu wil ik dat ik 10 wiskunde oefeningen heb opgelost dat hij terug geactiveerd word.
maar ik vind niet hoe.

Een 2de vraag is als ik een wiskunde vraag oplos wil ik zien hoeveel ik er juist en hoeveel ik er fout heb.
Het probleem is als ik de count gebruik of int teller = 1; teller++ doe ja dan geraakt hij niet hoger dan 1 als ik dan nog 1 oplos blijft hij op 1 staan weet er iemand
hoe ik dit kan oplossen.

Mijn laatste vraag is hoe ik de grootste gemene deler en kleinste gemene veelvoud kan vinden. Ik weet dat het met een lus is maar ik zit compleet vast bij dit

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen en alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan