C : is haast vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpiper1984

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
mijn computer heeft de volgende indeling :
lokaal station C: 4.87 GB Beschikbaar 810 MB
lokaal station D :6.83 GB Beschikbaar 6.48 GB
lokaal station E: 7.29 GB Beschikbaar 4.78 GB

Ik weet dat die indeling met een partitiemanager zo gemaakt is want het is maar 1 harde schijf, maar ik vroeg me af of ik op een of andere manier C: groter kan maken ten koste van D: of E: .
Als dit kan , is dat dan met een programma die ik moet kopen of er zijn er ook freeware of shareware programma's die me hierbij kunnen helpen ??

Partition Magic kan dat zonder data verlies. Helaas is er geen demo versie die volledig werkt, je kunt wel testen maar daadwerkelijk wat doen gaat niet. Met gratis partitie managers heb ik geen ervaring.

ik gebruik hiervoor ook PM(niet gratis)
maar kijk dit eens na.

Anders

Het kan nog simpler.

Rechtsklik op mijn documenten ga naar eigenschappen en verplaats hem naar D: (van tevoren kijken of het past kan geen kwaad) (sorry zie nu dat je genoeg ruimte hebt).

Doe het zelfde spelletje met je tijdelijke internet bestanden.

Eric.

P.S. Wat ook helpt is met rechts op de schijf klikken, ga naar eigenschappen en klik op schijfopruiming.

Laatst bewerkt:
voor de schijf te cleanen zou ik eerder voor diskcleaner, ccleaner en easycleaner gaan

ik heb ccleaner al op mijn pc staan en dit programma en schijfopruiming hebben er al voor gezorgd dat de computer van maar 190 MB vrij naar 799MB is gegaan.
Ik heb al het merendeel van de documenten op E: staan.
Zijn er nog meer ideeën wat ik kan doen om meer ruimte vrij te krijgen ??
:(

Moet beter kunnen

Ik heb Windows 2000 op F: staan die 3 gig groot is.

Daar is 2,26 gig van gebruikt.

Dus er staat nog van alles op C: dat er niet hoeft te staan.

Heb je al je je pagefile.sys voor het grootste deel naar D: verplaatst.

Zie voorbeeld.

Eric.

P.S. meer als 100 MB heb je op C: eigenlijk niet nodig en dan zet op E: de rest zodat je uit komt op twee maal je intern geheugen.

Bijlagen

• vitueel.jpg
    vitueel.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
-prullenbak leegmaken en de grootte ervan beperken (2 tot 3 % is voldoende)
-virtueel geheugen op een vaste grootte zetten, ik weet niet hoeveel intern geheugen je hebt, maar normaal gesproken is 512mb (begin- en eindwaarde) voldoende, als je helemaal niets bijzonders doet zou je kunnen overwegen om terug te gaan naar 256mb.
-Als je nooit de slaapstand gebruikt zoek je het bestand 'hyberfil.sys' op en verwijderd dat (de grootte hiervan is gelijk aan je intern geheugen)
-Heb je Norton Sytemworks op de pc staan, maak dat ook 'norton protected recyclebin' leeg.
-Beperk de grootte van je systeemherstel tot ongeveer 200mb.

Tip

Bij het installeren van Software kies je voor bladeren als hij vraagt waar je het wilt hebben. Zet het dan op D: of E:

Er zijn programma's die dan moeilijk doen, gewoon proberen.

Zo is het mij nog niet gelukt Java virtual machine ergens anders te plaatsen, maar dat zijn dus uitzonderingen.

Eric.

Geplaatst door maestro12

-Als je nooit de slaapstand gebruikt zoek je het bestand 'hyberfil.sys' op en verwijderd dat (de grootte hiervan is gelijk aan je intern geheugen)

Dit bestand is een systeembestand en niet zomaar te deleten.
Wil je dit doen, schakel dan SLAAPSTAND uit bij het onderdeel ENERGIEBEHEER uit het configuratiescherm. :)

Geplaatst door XP_PC

Dit bestand is een systeembestand en niet zomaar te deleten.
Wil je dit doen, schakel dan SLAAPSTAND uit bij het onderdeel ENERGIEBEHEER uit het configuratiescherm. :)

Je hoeft de slaapstand niet uit te schakelen, het bestand kan gewoon weg, mocht je ooit per ongeluk de slaapstand weer wel gebruiken maakt XP gewoon een nieuw bestand aan.

re:

ik heb de help op de site van schoonepc.nl gevolgd en de slaapstand uitgezet en ben van 780 MB naar 1,01 GB gegaan en ben nu aan het kijken of er misschien programma's afkunnen. Er stond ook bij dat ik het bestand pagefile.sys naar D: of E: kon verplaatsen ,maar ik kan dit bestand niet vinden.

Geplaatst door maestro12

Je hoeft de slaapstand niet uit te schakelen, het bestand kan gewoon weg, mocht je ooit per ongeluk de slaapstand weer wel gebruiken maakt XP gewoon een nieuw bestand aan.
Ok... Ik krijg foutmelding over windows systeembestand.

Geplaatst door djpiper1984
ik heb de help op de site van schoonepc.nl gevolgd en de slaapstand uitgezet en ben van 780 MB naar 1,01 GB gegaan en ben nu aan het kijken of er misschien programma's afkunnen. Er stond ook bij dat ik het bestand pagefile.sys naar D: of E: kon verplaatsen ,maar ik kan dit bestand niet vinden.

Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen. Dan de gegevens bij C:\ leegmaken en invullen bij D:\.

nog iets wat een beetje meer plaats geeft maar voral meer snelheid:
verwijder de inhoud van C:\WINDOWS\temp
verwijder de inhoud van C:\WINDOWS\Prefetch
verwijder de inhoud van C:\temp

kan ook wat opleveren...

Geplaatst door XP_PC

Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen. Dan de gegevens bij C:\ leegmaken en invullen bij D:\.

Bij C: stond
384 MB
768 MB

Dit heb ik op geen wisselbestand gezet en bij D: heb ik toen 384 MB en 768 MB ingevuld.

Geplaatst door wynand
hoeveel geheugen heb je?

als ik met de rechtermuis knop op deze computer klik krijg ik bij systeemeigenschappen het volgende scherm :
computer
256 MB RAM-Geheugen

volgens mij heb ik 256MB geheugen.

tja, 256 is wat weinig om VMware te draaien tenzij dat je alleen een teksverwerker wilt gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan