C : is haast vol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door djpiper1984

Bij C: stond
384 MB
768 MB

Dit heb ik op geen wisselbestand gezet en bij D: heb ik toen 384 MB en 768 MB ingevuld.

Zo istie goed :thumb:.

Geplaatst door wynand
tja, 256 is wat weinig om VMware te draaien tenzij dat je alleen een teksverwerker wilt gebruiken...

Hoezo VMware?

ik weet niet of ik dit hier kan vragen maar ik heb Norton op de computer staan en het abbonement voor updates is bijna verlopen. Kan ik dan Norton het beste verwijderen en bijv. AVG op de computer zetten, zou dit ook qua ruimte wat uitmaken ??

ik weet niet of ik dit hier kan vragen
nee, nieuwe post voor openen, als je abonoment van norton is verlopen kan je hem ergewoon afgooien en een andere erop zetten. wel moet ik zeggen dat ik niet alte beste evaringen heb met AVG

Geplaatst door wynand

nee, nieuwe post voor openen, als je abonoment van norton is verlopen kan je hem ergewoon afgooien en een andere erop zetten. wel moet ik zeggen dat ik niet alte beste evaringen heb met AVG

Het gaat over ruimte maken, dus de vraag kan gewoon hier verder.
Je zal wel wat ruimte besparen door NAV te verwijderen. NAV wil minimaal 125mb harddisk ruimte hebben en AVG 'maar' 30mb.

En hoezo slechte ervaringen met AVG, er zijn duizenden mensen die het probleemloos gebruiken, bovendien NAV is de laatste tijd ook niet meer wat het geweest is.

Eisen voor AVG:
Minimal hardware configuration which can be used for AVG installation is a PC with 486, 32 MB RAM memory and 30 MB free space on the hard drive.

Eisen voor NAV (alleen AV dus):
300MHz processor or higher
128 MB of RAM
125 MB of available hard disk space

Laatst bewerkt:
ik heb Norton er nog niet afgegooid, maar na alle veranderingen heb ik op C: nu 1,30 GB vrij van de 4,87 GB. Is dit ruim genoeg om het systeem stabiel te houden ??

Ja, dat is voldoende. Besef echter wel dat je vanaf nu je prullenbak, temp. bestanden en dergelijke in de gaten moet houden om deze ruimte ook zo te houden.
Mocht je de beschikking hebben over PartionMagic zou je kunnen overwegen om hiermee je C: schijf minimaal 2× zo groot te maken.

Nog een keer.

Wat was ook weer je OS (welke Windows). Dan kan ik wat uitgebreider reageren.

Ben zelf geen voorstander van PM. Heb er meerdere PC's mee zien stranden.

En zet je virtuële schijf op C: niet op nul. Veel programma's gaan er van uit die daar te vinden.
Zoals ik zei 100 MB is genoeg.

Eric.

P.S. voor een recente kijk hier .

Laatst bewerkt:
OK

Maestro12 had je een goede link gegeven om de tijdelijke betstanden te verwijderen.
http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html

Wat ook helpt, is alleen veel werk:

Tijdens installatie van programma's worden die standaard in C:\Program Files gezet.

Je kunt dus een berg verplaatsen, alleen moet je dan eerst de sofware verwijderen en dan opnieuw installeren in een map Programma's op D:

Zoals ik al zei, mijn Windows schijf is 3 gig en daar zit nog 750 mb ruimte op Ik zou nog 200 MB kunnen winnen door de swapfile van 200 mb is daar vanaf te halen.
Mijn programma's staan op Eric een 9 gig schijf met nog maar 1,20 gig over.

Maar ik zet dan ook consequent alles op die schijf. Vandaar ook dat ik weet dat java virtuel machine het dan niet doet.

Eric.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan