Hallo iedereen,
ik heb een vraagje.
mijn baas heeft mij de opdracht gegeven om een programmaatje te maken voor de nieuwe controle die gaat worden uitgevoerd in het magazijn.
wegens omstandigheden zijn er veel nieuwe mensen bijgekomen, en we willen steekproefgewijs gaan controleren ( in tassen etc.) van personen.
nou heb ik zelf vrij weinig verstand van c++ maar dit moet in redelijk kleine tijd af zijn.
dit wil ik gaan doen met procenten, dus bijvoorbeeld:
80% zegt het programmaatje Groen en 20% zegt het programmaatje Rood.
en dan zou iedereen waarbij het programmaatje rood zegt, gecontroleerd worden door de beveiliging en de rest mag doorlopen.
mijn baas had dit idee:
het programmaatje heeft 2 tabbladen, namelijk;
1. het hoofd tabblad
2. "Admin Tabblad" waar je kan instellen hoeveel % kans het programmaatje heeft dat die op rood gaat.
Dit zou er ongeveer zou uit gaan zien:
zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
alvast bedankt!
Angelo
ik heb een vraagje.
mijn baas heeft mij de opdracht gegeven om een programmaatje te maken voor de nieuwe controle die gaat worden uitgevoerd in het magazijn.
wegens omstandigheden zijn er veel nieuwe mensen bijgekomen, en we willen steekproefgewijs gaan controleren ( in tassen etc.) van personen.
nou heb ik zelf vrij weinig verstand van c++ maar dit moet in redelijk kleine tijd af zijn.
dit wil ik gaan doen met procenten, dus bijvoorbeeld:
80% zegt het programmaatje Groen en 20% zegt het programmaatje Rood.
en dan zou iedereen waarbij het programmaatje rood zegt, gecontroleerd worden door de beveiliging en de rest mag doorlopen.
mijn baas had dit idee:
het programmaatje heeft 2 tabbladen, namelijk;
1. het hoofd tabblad
2. "Admin Tabblad" waar je kan instellen hoeveel % kans het programmaatje heeft dat die op rood gaat.
Dit zou er ongeveer zou uit gaan zien:

zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
alvast bedankt!
Angelo