c++ klein programmatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angeloo

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
Hallo iedereen,

ik heb een vraagje.

mijn baas heeft mij de opdracht gegeven om een programmaatje te maken voor de nieuwe controle die gaat worden uitgevoerd in het magazijn.
wegens omstandigheden zijn er veel nieuwe mensen bijgekomen, en we willen steekproefgewijs gaan controleren ( in tassen etc.) van personen.
nou heb ik zelf vrij weinig verstand van c++ maar dit moet in redelijk kleine tijd af zijn.

dit wil ik gaan doen met procenten, dus bijvoorbeeld:

80% zegt het programmaatje Groen en 20% zegt het programmaatje Rood.

en dan zou iedereen waarbij het programmaatje rood zegt, gecontroleerd worden door de beveiliging en de rest mag doorlopen.

mijn baas had dit idee:

het programmaatje heeft 2 tabbladen, namelijk;
1. het hoofd tabblad
2. "Admin Tabblad" waar je kan instellen hoeveel % kans het programmaatje heeft dat die op rood gaat.

Dit zou er ongeveer zou uit gaan zien:

11qkzs0.jpg

zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

alvast bedankt!

Angelo

als je geen ervaring hebt kan je het beter in java maken, dat is snel te leren en multi platform.

Of VB.NET, dat is helemaal makkelijk te leren. Alleen niet multiplatform :(

Ik kan wel een stuk VBA..en een gedeelte JavsScript, maar meer ook niet.

OK, waarop en hoe moet er gecontroleerd worden?

OK, waarop en hoe moet er gecontroleerd worden?

Hallo,

eigelijk hoeft er niet gecontroleerd te worden, je kan het zien als een soort rad van fortuin eigenlijk.

Het is ook meer bedoeld zodat het niet op discriminatie lijkt als we zomaar iemand kiezen (bijv meer mannen dan vrouwen etc.)

Zolang t maar werkt :)

Zodra de werknemer op de knop drukt is er bijvoorbeeld 20% kans dat het programmaatje rood zegt, en je uit de lijn word gehaald en word gefouilleerd. :p

je zou het ook eventueel in C# kunnen doen, is veel makkelijker als C++
Maar als iemand je met C++ zou kunnen helpen zou het ook super zijn! Daar zijn we "HelpMij" voor! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan