c media ac97 audio device

Status
Niet open voor verdere reacties.

cram2

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
6
Heb uw hulp nodig.
Heb harde schijf van computer opnieuw geformatteerd en windows xp opnieuw geinstalleerd. Alles werkt naar behoren, behalve het feit dat ik geen geluid meer heb.

Heb de computer naar de nieuwste drivers laten zoeken, en heb die ook geninstallerd. Krijg nu een apparaatstatus : Dit apparaat start niet (code 10).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
 
Ja,

heb je de chipset drivers (moederbord cd) wel geïnstalleerd nadat je Windows er opnieuw hebt opgezet?
 
Laatst bewerkt:
Neen, ik heb niets extra geinstalleerd. Ik heb ook geen CD die bij de PC hoort.
 
Dan heb je de oorzaak gevonden. Download bij de fabrikant de juiste moederbord drivers en je probleem is opgelost.
 
Waar vind ik de naam van de fabrikant van mijn moederbord.
Ben maar een leek.....
 
Cram2, je ontlokt mij met je opmerking: "Ik ben maar een leek", de volgende uitspraak:

er is weinig ingrijpender bij een pc dan de harddisk te formatteren en Windows daarna opnieuw te installeren. Dát doe je (kennelijk) als leek zomaar even.............? Zou het dan niet handig zijn om vooraf eerst even om advies te vragen waar je zoal op moet letten bij een herinstallatie van Windows?
 
heb xp geherinstalleerd volgens de microsoft guidance op : http://support.microsoft.com/kb/315341 Windows XP opnieuw installeren door de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP. Verder advies was mij (spijtig genoeg) onbekend.

Hoe kan ik de fabrikant van mijn moederbord vinden.

Alvast bedankt.
 
Door bijvoorbeeld een progje als Everst home edition of Belarq te downloaden en te installeren.
 
Bedankt

Hieronderd de naam van mijn moederbord.
Moederbordnaam ECS P4VXAD(+)/P4VXAS(2)/P4VXMD/P4VXMS / Matsonic MS9107C / Kobian KOB P4X266 NFSX/P4X266 WFSX/P4X266a NDSUX/P4X333 NDSX

Kan iemand mij tip bezorgen voor het downloaden van driver.
 
Da's een godsonmogelijke lange naam, ik ben maar even uitgegaan van de ECS P4VXAD, zo ja dan : Klik
 
Laatst bewerkt:
Heeeeeeeeeeel erg bedankt. Er komt terug geluid uit.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan