[c++] minecraft classic server ? (packages versturen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

timboiscool

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hallo lezers!

Ik wou graag een keer een server maken en gebruiken voor een spel nou leek minecraft me wel een leuk spel! (ik en mijn zusje spelen het vaak :D)

ik heb alleen nog maar een layout gemaakt met Wpf.
ik heb alleen geen idee hoe ik een server moet maken D:

ik heb al wat 'onderzoek' gedaan op google en de minecraftwiki.net en ik d8 zelf dat ik packages verstuur en een heartbeat verstuur ik snap al wel hoe ik een heartbeat moet versturen maar niet hoe ik packages moet versturen en de server te laten werken.

als iemand enig idee heeft hoe je dit kan doen wil hij/zij dan a.u.b. reageren.

Minecraft heeft toch al standaard een server die je kan downloaden? Ik zou daar gewoon de package managers enzo vanaf kijken... gewoon even een java decompiler downloaden
Want eerlijk is eerlijk Java draait IDLE redelijk zwaar dus snap dat je in c++ of c# wilt beginnen

Hallo lezers!

Ik wou graag een keer een server maken en gebruiken voor een spel nou leek minecraft me wel een leuk spel! (ik en mijn zusje spelen het vaak :D)

ik heb alleen nog maar een layout gemaakt met Wpf.
ik heb alleen geen idee hoe ik een server moet maken D:

ik heb al wat 'onderzoek' gedaan op google en de minecraftwiki.net en ik d8 zelf dat ik packages verstuur en een heartbeat verstuur ik snap al wel hoe ik een heartbeat moet versturen maar niet hoe ik packages moet versturen en de server te laten werken.

als iemand enig idee heeft hoe je dit kan doen wil hij/zij dan a.u.b. reageren.

Ben je van plan een server te programmeren? Of probeer je er eentje op te zetten? Als je aan het programmeren bent: heb je al ervaring met sockets en netwerk programmeren?

lees je in in de "standaard" die minecraft gebruikt voor het bijhouden van alles en implementeer dat.

Ben je van plan een server te programmeren? Of probeer je er eentje op te zetten? Als je aan het programmeren bent: heb je al ervaring met sockets en netwerk programmeren?

Sorry dat ik niet reageerde mense xD
Ik was bij een vriend aan het logeren.

maar nee ik heb geen ervaring ermee en daarom d8 ik dat iemand een soort tutorial voor een server kon opsturen en dat daar sockets en netwerkt etc. bij zat...

Maar bedankt voor 't reageren.

Groetjes, Tim

maar nee ik heb geen ervaring ermee en daarom d8 ik dat iemand een soort tutorial voor een server kon opsturen en dat daar sockets en netwerkt etc. bij zat...

Als je geen enkele ervaring hebt met programmeren, is servers programmeren misschien niet het beste om mee te beginnen.

Je kan beter gewoon een server opzetten met behulp van Minecrafts eigen serversoftware of CraftBukkit als je meer mogelijkheden wil, plugins.

Als je geen enkele ervaring hebt met programmeren, is servers programmeren misschien niet het beste om mee te beginnen.

Je kan beter gewoon een server opzetten met behulp van Minecrafts eigen serversoftware of CraftBukkit als je meer mogelijkheden wil, plugins.

ik heb wel ervaring met programeren (zelf denk ik wel genoeg xD)
maar ik heb nog nooit iets met sockets en packages enz gedaan.

ik heb wel ervaring met programeren (zelf denk ik wel genoeg xD)
maar ik heb nog nooit iets met sockets en packages enz gedaan.

Tjah als je het zelf wilt, ik zou eerst beginnen met sockets: Beej's Guide to Network Programming

En dan even rondkijken in de protocol specificaties van Minecraft:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Classic_server_protocol

En je kan ook nog kijken naar een ander project die het zelfde hebben gedaan als wat jij van plan bent. http://mineserver.be/

Veel succes :)

oi, khad een klein vraagje voor je ;) heb jij verstand van java nzo n.n
zojh stuur me dan eens een pm n.n

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan