C++, nieuw scherm maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcoABC

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Hallo allemaal,

In c++ wil ik het zo maken, dat als het programma opent, dat er dan 1 venster opent, het programma zelf en nog een venster met wat welkomsinfo erin enz. Hoe maak ik dat 2e venster en hoe zorg ik dat het opent ?

Marco.

In Console Mode is dat eigenlijk onmogelijk/super lelijk. Je zou dus eens op zoek moeten gaan naar Win32 Tutorials of een andere API voor het maken van Vensters.

Je moet daar eigenlijk alleen mee beginnen als je een degelijke kennis van C++ hebt:
http://www.functionx.com/win32/

Dat het superlelijk is dat maakt me ff niks uit kan ik een nieuw venster maken met de toolbox of moet k dan gaan scripten ?

Marco.

Maar je programmeert in de Console (DOS box)? Dan is het niet mogelijk. Om het wel voor elkaar te krijgen zou je Win32 moeten leren.

het zou misschien mogelijk zijn als je via explorer of een of ander shell programma (msdos.exe ofzo) een ander programma zou opstarten (, of hetzelfde maar dan met een parameter -welkom) ofzo. Dit start dan eigelijk nieuwe programmatje's op en zal je het gewenste effect geven. Nevertheless, het blijft een 'workaround',

leer gewoon windows.h kennen:) veel handiger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan