C onder de knie

Status
Niet open voor verdere reacties.

BugMenOT2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Hallo,

Heb een dringend vraagje.
Ik wil graag de taal 'C' deftig onder de knie krijgen.
Tutorials over syntax en basis vind ik overal en genoeg maar ik zou
eens tutorial(s) moeten hebben waarin je 'leert' programmas schrijven en taal
onder de knie krijgt en leert werken met de compiler en de debugger.
Hier zoek ik al heel lang achter maar, vind nooit iets echt goed en wou het daarom hier
eens vragen.

Kan iemand me hierbij helpen ?

is er echt niemand aub :confused:

ik vind echt niets en vindt het zo echt moeilijk zonder programmas te maken om deze onder de knie te krijgen ik begrijp al die cursussen van variabelen tot pointers maar zou dit nu eens in nuttige programmas willen gebruiken maar weet niet goed hoe te beginnen daarmee dacht ik aan een tutorial die een programma maakt.

Kan iemand me hierbij helpen (ik zit hier al een tijdje mee en altijd botst ik terug op die tuts van variabelen tot pointers.

hopelijk begrijp je dit :p
ik vind dit heelspijtig want ik loop eigenlijk gewoon vast op lange duur.

kan iemand me hierbij helpen ?

groetjes,
benny

Wat wil je eigenlijk echt?

Benny,

Het is me duidelijk dat je een handboek zoekt waarmee je stap voor stap een programma
maakt. Met instructies en voorbeelden.
Het is echter niet duidelijk wát je er mee wilt doen.
Het hebt het alleen over C leren.
Voor mij klinkt het als volgt: Ik heb een rijbewijs en een auto maar geen bestemming.

De tutorial
Vaak is het zo dat mensen die een taal geleerd hebben zelf kleine oefeningen doen.
Een bewerking uitvoeren iets lezen uit een bestand, aanpassen en weer wegschrijven.
Elementen die je moet weten toe te passen. Met een doel ontstaat dan een programma.

Een boek of tutorial zal je ook kleine dingen laten "uitproberen".
Het echte bedenken van een programma moet je zelf doen. Een administratie? Een boekhouding? Afspraken en/of agendabeheer? Voorraadbeheer of verkopen?
The sky is the limit.
Dat maakt (ook) het verschil tussen hobby en proffesional.

Ga eens langs een biblotheek. Mogelijk staan daar (bij de software) wel boeken die iets voor je kunnen betekenen (als tutorial) maar het bedenken van een programma moet je toch zelf doen of als vraag van iemand krijgen.

Succes
Ton

Hallo Ton,

Je hebt wel degelijk gelijk! :)

Maar om die 'echte' programmas te maken moet je zelf initiatief nemen en 'proberen' maar, ken jij toevallig geen 'echte' programma(s) waarmee je kan beginnen 'proberen'.
Ik bedoel een txt editor ofzo van die kleine dingetjes en dan als de tijd gekomen is aan de iets grotere zoals databases en dergelijke ?

Groetjes,

Benny

Laatst bewerkt:
Hallo Ton,

Je hebt wel degelijk gelijk! :)

Maar om die 'echte' programmas te maken moet je zelf initiatief nemen en 'proberen' maar, ken jij toevallig geen 'echte' programma(s) waarmee je kan beginnen 'proberen'.
Ik bedoel een txt editor ofzo van die kleine dingetjes en dan als de tijd gekomen is aan de iets grotere zoals databases en dergelijke ?

Groetjes,

Benny

Hallo Benny
Ik werk zelf met een database van Alphasoftware(.com)
Je kunt er een maand mee testen.
Er zit een applicatie 'Alphasports' bij, die je helemaal kunt bekijken Het is een applicatiepakket voor niet-programmeurs om een eigen bedrijfsadministratie te ontwikkelen.
Je moet alleen zelf een logisch ontwerp maken. Dus weten wat je wilt.
Heel praktisch en je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt.
Je kunt er ook een database mee of het web zetten.
Het kan in allerlei bedrijfstoepassingen worden gebruikt. Leest en schrijft desgewenst ook in Mysql-Oracle-SQL-DB2-Acces en zo meer.Importeren en exporteren van /naar excel.

groeten

Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan