c++ op het beeldscherm laten staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinaz

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
als ik een programma maak en hij berkend het antwoordt dan sluit het zich automatisch
het gaat over dit:
Code:
#include <stdio.h> 
#include <iostream.h>

int main(int arg, char* pszArgs[])
{
   int rekenmachine = 0;// variable*
   cout << "laat de computer voor u rekenen , voer een getal in";// laat zien op scherm*

for(;;)// oneindig laten lopen*
  {         
          int waarde = 0;
          cout << "voer waarde in";
          cin  >> waarde;//waarde invoeren*

if (waarde < 0)
          {
                     break; //verlaat de lus*
          }

rekenmachine = rekenmachine + waarde;
  }
          cout << "totaal is \n"
          << rekenmachine
          << "\n";

return 0;
}
kan iemant zeggen waar ik een scriptje moet neerzetten om het op het beeldscherm t elaten houden

Google eens op sleep().. (met c++)

Zet dat dan voor de return 0 ;)

Edit: overigens zou ik het zo maken dat als je "STOP" invoert hij dat uit de lus gaat.. want je kan ook een negatief getal invoeren dat je erbij opgeteld wil hebben ;) :D

Hm, dat ding gaat dus in een command prompt window draaien. Waarschijnlijk heb je die standaard ingesteld op sluiten als het programma is afgelopen. Dan is ie inderdaad weg als je progje eindigt.
Dus even de instelling van je command prompt wijzigen.

Je kunt ook <conio.h> includen

en aan het eind van je progje

while(!kbhit()){};

aanroepen, op die manier wacht het programma tot je op een toets drukt en sluit daarna af.

Je kunt overigens ook de functie getch() aanroepen, dat is nog netter. Staat volgens mij ook in <conio.h>, maar dat weet ik zo niet zeker.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Babm

Je kunt overigens ook de functie getch() aanroepen, dat is nog netter. Staat volgens mij ook in <conio.h>, maar dat weet ik zo niet zeker.

idd, getch() staat in de conio.h.

Afhankelijk van je editor kan je normaal ook het application window terug te voorschijn halen. Waar zich dat nu net bevindt voor jouw editor kan ik begrijpelijk niet zeggen, maar je kan er zeker eens naar zoeken...
:thumb:

Geplaatst door Babm
Je kunt ook <conio.h> includen

en aan het eind van je progje

while(!kbhit()){};

aanroepen, op die manier wacht het programma tot je op een toets drukt en sluit daarna af.

Dat is niet echt een nette manier om in een C++ programma een C header te includen om te wachten met afsluiten.

@Martinaz
Je gebruikt de oude C++ header iostream.h. Dit kan later problemen veroorzaken, de nieuwe header is btw gewoon iostream ;)

ok ; was inmiddels al een jaar geledan maargoed. dankje voor dezeoplossing

Geplaatst door Martinaz
ok ; was inmiddels al een jaar geledan maargoed. dankje voor dezeoplossing

Meer dan een jaar? Je hebt op 30/3/05 de eerste post gedaan! :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan