C-partitie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterheusden

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Hallo,
Kan ik zonder gevaar de C-partitie verwijderen en dan opneiuw aanmaken? Want ik krijg zoveel meldingen van 'Weet u het zeker' enzo.

hoe bedoel je verwijderen?

normaal staat daar toch je OS op?

wat ben je aan doen als vragen mag?

Ik wil XP herinstalleren omdat er 2 partities opstaan. Dus nu moet ik die C-partitie verwijderen, dat klopt toch als ik het wil herinstalleren?

Die heb ik al gezien. Maar ik kan de C-partitie dus verwijderen zonder problemen?

Want als ik dat dan wil, moet ik het elke keer bevestigen dus vraag me af of ik het daarna nog wel opnieuw kan installeren. Is niet het hele besturingssysteem er dan af?

je wilt toch dat het hele besturingsysteem eraf is dan?
je wilt herinstaleren.

wel met gevolg dat je dan alles kwijt bent wat op die partitie staat.

Ja, maar ik bedoel dat ik straks wel XP nog kan installeren, dat moet ik zeker weten. Want op die website die u met net gaf staat dat je moet klikken op DOORGAAN, maar dat staat nergens, en FORMATTEREN ook niet.

ja als je formateerd(ntfs) kuin je daarna xp weer erop zetten.
dit gaat vanzelf als je aangeeft waar je xp wilt hebben(C)

maar zoals ik al zei.indien er nog dingen op staan van je (bijv foto's)dan ben je die ook kwijt he

Ja, dat klopt. Maar ik nog één laatste vraag: hoe kom ik weer aan geluid na het herinstalleren? Want die drivers staan er natuurlijk niet vast op?

heb je nog een bijgeleverde cd-rom van je moederbord of(merk)pc?
daar staan die drivers op
na de windows instalatie dien je ook drivers van je moederbord te instaleren.
en ook van je videokaart etc.

zoniet dan gaan we na je instalatie wel even op zoek voor je op het WWW

daar staan de chipset drivers op die je nodig hebt en je sound drivers.
ook eventueel je Onboard vga?

chipset instaleren
pc herstart
sound drivers instaleren
pc herstart

als goed is heb je dan weer geluid

Als je je partitie verwijderd gaan alle gegevens die op die partitie is opgelagen verloren..;) dit kan je het beste doen met een windows cd. Als je een legale windows cd hebt heb je bijna 100 procent kans dat hij weer gewoon windows instaleerd..;) let op voor als je een illegale windows cd gaat gebruiken..;)

Als je je partitie verwijderd gaan alle gegevens die op die partitie is opgelagen verloren..;) dit kan je het beste doen met een windows cd. Als je een legale windows cd hebt heb je bijna 100 procent kans dat hij weer gewoon windows instaleerd..;) let op voor als je een illegale windows cd gaat gebruiken..;)

leuke toevoeging.

bedankt Koos

Geen dank ik wil me best doen om ook bij de helpmij leden te behoren zoals jij Frank

Laatst bewerkt:
moet je lid worden:D;);););)
maar die link had je al een keer van me

en geen U aub

hahaha:al aangepast zie ik

ja, dat weet ik dat ik die link al had..;)

Trouwens ik heb die u allang al weggehaald..;) kijk maar een bij wijziging

Als je een legale windows cd hebt heb je bijna 100 procent kans dat hij weer gewoon windows instaleerd..;) let op voor als je een illegale windows cd gaat gebruiken..;)
Is dat zo ? Ik ben van mening dat een illegale WindowsCD niets te maken heeft met een al dan niet slagen van de installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan