Hallo,
Ik ben bezig met een spel te maken en zit nu met een probleem, waar ik niet uit kom.
Ik wil aan alle kanten planes gaan plakken om een 'wereld' te creeeren, maar wanneer ik
mijn planes en textures voor front, back, right en left wil aanmaken gaat het fout. Het compilen geeft geen enkel probleem, maar zodra ik ga runnen krijg ik een foutmelding.
Hieronder de code van level1.h:
Zodra ik 7 van de 8 benodigde planes en textures uit probleemgebied actief maak(dus bij 1 nog de '//' commentaar tekens ervoor) krijg ik de volgende error:
"Unhandled exception at 0x7c901230 in GameEngine.exe: User breakpoint"
hij gaat terug naar visual studio en komt bij de volgende klasse en methode:
"mlock.c"
Wanneer ik alle 8 de planes en textures 'actief' maak krijg ik de volgende fout:
"Unhandled exception at 0x7c812a5b in GameEngine.exe: Microsoft C++ exception: std::bad_alloc @ 0x0012e89c."
en gaat in visual studio naar de volgende klasse en code stuk:
"dbgheap.c"
Ik begrijp niet hoe dit komt, wat dit inhoudt en hoe ik dit kan oplossen. Aangezien ik in een header file als level.h gemakkelijk 12 planes en textures kan zetten zonder fouten bij runnen.
Ik hoop dat iemand een oplossing voor mijn probleem weet!
Ik ben bezig met een spel te maken en zit nu met een probleem, waar ik niet uit kom.
Ik wil aan alle kanten planes gaan plakken om een 'wereld' te creeeren, maar wanneer ik
mijn planes en textures voor front, back, right en left wil aanmaken gaat het fout. Het compilen geeft geen enkel probleem, maar zodra ik ga runnen krijg ik een foutmelding.
Hieronder de code van level1.h:
Code:
#pragma once
#include <string>
#include "level.h"
class Application;
class PlaneEntity;
class BlockEntity;
class KartEntity;
class TextureManager;
class Texture;
class EntityManager;
class InputManager;
class Level1
{
private:
std::string name;
//Lijst met objecten die gebruikt worden in dit levl
PlaneEntity * planeEntity;
BlockEntity * blockEntity;
KartEntity * kartEntity;
Application * application;
Texture * texture;
// het betreft dit gedeelte
Texture * frontTexture;
Texture * backTexture;
Texture * leftTexture;
Texture * rightTexture;
PlaneEntity * frontPlane;
PlaneEntity * backPlane;
PlaneEntity * leftPlane;
PlaneEntity * rightPlane;
// einde gedeelte
EntityManager * entityManager;
InputManager * inputManager;
void addKart();
void addPlane();
void addBlockObjects();
public:
Level1(std::string name, Application *app, EntityManager * entityManager, InputManager * inputManager);
~Level1(void);
void setUpLevel();
};
Zodra ik 7 van de 8 benodigde planes en textures uit probleemgebied actief maak(dus bij 1 nog de '//' commentaar tekens ervoor) krijg ik de volgende error:
"Unhandled exception at 0x7c901230 in GameEngine.exe: User breakpoint"
hij gaat terug naar visual studio en komt bij de volgende klasse en methode:
"mlock.c"
Code:
void __cdecl _unlock (
int locknum
)
{
/*
* leave the critical section.
*/
LeaveCriticalSection( _locktable[locknum].lock );
}
Wanneer ik alle 8 de planes en textures 'actief' maak krijg ik de volgende fout:
"Unhandled exception at 0x7c812a5b in GameEngine.exe: Microsoft C++ exception: std::bad_alloc @ 0x0012e89c."
en gaat in visual studio naar de volgende klasse en code stuk:
"dbgheap.c"
Code:
#ifdef _MT
}
__finally {
/* unlock the heap
*/
_munlock(_HEAP_LOCK);
}
Ik begrijp niet hoe dit komt, wat dit inhoudt en hoe ik dit kan oplossen. Aangezien ik in een header file als level.h gemakkelijk 12 planes en textures kan zetten zonder fouten bij runnen.
Ik hoop dat iemand een oplossing voor mijn probleem weet!