C++ progje voor USB relaiskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesbors

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Ik heb eeb USB relaiskaart aangeschaft voor het doen van wat testen.
Nu is de bijgeleverde software alleen voor C++ en daar heb ik nog nooit iets mee gedaan
Ik zou een progje moeten hebben waarmee ik, met een commandline opdracht met een optie in hex of bin, de benodigde relais kan schakelen.
In onderstaande link staan de mee geleverde gegevens
http://www.robot-electronics.co.uk/htm/usb_rly08tech.htm

Wie kan mij daarbij helpen ?
In afwachting van,
Kees Borsboom

Er is ook nog een zip bestand met de soure van het testprogramma

je had beter een velleman kit kunnen kopen incl de software ervoor

Met de Velleman kit kon ik niet uit de voeten die heb ik geprobeerd. Ik moet tijdens een nummerieke invoer 7 relais gelijktijdig laten schakelen (7 andere USB invoer apparaten blokkeren door de + van de USB af te halen.) dit in verband met het niet herkenen van welke invoer apparaat de informatie komt. Dus bij de eerste aanslag moet de rest geblokkeerd wroden.

Wat heb je tot nu toe geprobeerd?
Draait je pc op windows of linux of iets anders?
Doet het testprogramma het?
Als het testprogramma het doet kan je op basis van die code verder werken en een commandline-programma proberen te maken.

Ik werk onder windows, en ik programmeer normaal met foxpro, php en action script en maar kiosk programma's op swf basis.
Ik heb de relais getest met het test programma en dat werkt goed, verder heb ik ook in de soure gekeken en gezien dat met hex de benodigde relais in een keer kan schakelen.
Ik heb geen idee hoe ik nu de variabele moet declaren die ik als op moet gaan meegeven als optie en wat ik kan weglaten en niet
Ik heb visual studio 6 daar zit c++ in maar ik heb er nog nooit mee gewerkt. ik weet dus ook niet hoe ik nu een exe moet maken.

Ik heb visual studio 6 daar zit c++ in maar ik heb er nog nooit mee gewerkt. ik weet dus ook niet hoe ik nu een exe moet maken.

Ik heb zelf geen visual studio 6 dus met het maken van een .exe daarmee zal ik je niet kunnen helpen. Als je nog nooit c of c++ hebt gebruikt kan het nog wel lastig worden je zal toch de basis daarvan moeten weten.

Misschien dat iemand anders je kan helpen met het gebruik van visual studio 6. Of misschien een tutorial zoeken op het internet over visual studio 6.
Volgens de readme.txt is RLY08 TEST.dsp het bestand met project-info probeer dat bestand eens te openen met visual studio.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo C ER, Dit is precies wat ik bedoelde. Het werkt perfect. Ik kan nu vanuit de applicatie de betrefende relais laten schakelen. In ieder geval hartstike bedankt en als er kosten aan verbonden zijn of iets is waarmee ik je een plezier mee kan doen laat dat even weten.
met vr. gr Kees Borsboom

Graag gedaan en er zijn natuurlijk geen kosten aan verbonden. Ik vond het zelf wel interessant, een programma dat leest en schrijft naar een usb via een virtuele compoort.

Hallo C ER, Het progje werkt goed. Maar ik heb nog 1 probleempje. Ik kan vanuit Action Script geen opties meegeven bij het aanroepen van zcom.exe. deze mogenlijkheid wordt niet ondersteund door AS. Nu moet ik dit doen via een Batch file of een hulpprogje die een run commande geeft aan zcom.exe met de opties. Beide geeft wat vervuilling op het scherm en werkt wat vertragend. Is het mogenlijk om tegen vergoeding 10 afzonderlijke progjes te maken die de com poort halen uit een "ini" bestand en een vaste schakelstand hebben nl.

0 = 00000000
1 = 01111111
2 = 10111111
3 = 11011111
4 = 11101111
5 = 11110111
6 = 11111011
7 = 11111101
8 = 11111110
9 = 11111111

en als het mogenlijk is ook geen scherm uitvoer zodat het scherm niet of minimaaal verstoort wordt.

Dan kan ik gelijk het progje met de juiste keuze aanroepen zonder dat ik optie hoeft mee te geven.
met vr. gr. Kees Borsboom

Kijk eens naar onderstaande link. De internetpagina is wel in het Engels.
http://www.northcode.com/blog.php/2007/08/07/Conquering-FSCommand-EXEC-Part-1-Proxy
Er staat daar wat info over een programma dat een .bat op de achtergrond kan laten
draaien om op die manier opties mee te geven aan een .exe vanuit actionscript.

Het nummer van de com-poort hoef je toch maar een keer mee te geven??? (Probeer het eens.)

Laatst bewerkt:
ik zie hier dat je ervaring hebt met die relaiskaart van robot electronics. die heb ik namelijk nu ook pas gekocht, en ik heb een vraag: ik krijg VCP uberhaupt niet geinstalleerd; nou ja wel geinstalleerd maar hij doet het daarna niet.ik kan niet bij apparaatbeheer---> com en lpt----> daar zou dan toch virtuele USB poort moeten staan toch? ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

ik heb windows vista

ooh, sorry ik heb de oplossing al gevonden. ik heb gewoon een variant van VCP gedownload. ik had al wel goed gezocht naar goede guides om VCP te installeren maar nu hoeft dat niet meer:)

Beste c er, Ik probeer je programma zcom te gebruiken voor USB-RLY02. Het werkt niet. Het testprogromma werkt.
Aangezien de usb werkt via COM7, voer ik het volgende commando in : zcom 11111111 7.
Steeds krijg ik de melding dat RLY niet gevonden is. Kan je mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan