C schijf bijna vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

francisca0604

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Berichten
135
Hallo

Mijn C schijf is bijna vol, nu zie ik dat ik ook een Data schijf D heb die helemaal leeg is,
kan ik b.v. mijn foto's hiernaartoe verplaatsen en hoe doe ik dat?

Ik heb een ACER laptop met windows Vista

gr.francisca
 
je moet de D: schijf openen en als het goed is hoef je alleen je map met foto's daarnaar toe te slepen

zo heb ik het tenminste bij me zusje gedaan die heeft xp dus weet niet zekker of het bij jou zal werken

gr Daniël
 
Hoi Francisca,

Zolang je de mappen niet verwijderd die al op je D-partitie staan kun je gerust
een map aanmaken waar je je foto's documenten etc. neerzet.

De mappen die er nu eventueel staan zullen waarschijnlijk image gegevens
zijn voor als je een recovery uitvoert van je besturingssysteem.

Vriendelijke groet,

Remy
 
een optie op je C schijf weer een beetje ruimer te maken is CCleaner te downloaden, en je computer op te schonen, en eventuweel ook nog met Schijfopruiming (via deze computer, rechtermuisknop op C en dan eigenschappen, en klik dan op schijfopruiming)
 
Ik ruim hem regelmatig op met CC Cleaner, snap ook niet waarom hij zo vol staat!

Ik heb de hele map pictures nu naar de D schijf gesleept, maar dan staan ze nog steeds ook op de Cschijf, moet ik die apart verwijderen van de C schijf????
 
ja, je had ze eigelijk moeten knippen en plakken, door te sleepen kopieer je ze.
 
Staan ze er nu niet goed in dan als ik ze gesleept heb? dat gaat toch veel sneller,
of maakt het soms nog verschil ergens in?
 
Staan ze er nu niet goed in dan als ik ze gesleept heb? dat gaat toch veel sneller,
of maakt het soms nog verschil ergens in?


@ Francisca,

Door je map of delen van de map te slepen ipv plakken/knippen creeer je alleen
snelkoppelingen naar de D schijf en heb je dus fysiek nog niks op de D partitie staan !!
Let hier dus mee op, als je dan bijv. je c schijf formateert of de mappen daar verwijderd
ben je ook al die bestanden kwijt. het beste is dus of knippen/plakken of kopieren en
plakken, in het laatste geval moet je daarna wel even op de c partitie de reeds gekopieerde
mappen verwijderen om schijfruimte terug te winnen.

Vriendelijke groet,

Remy
 
defragmenteren kan ook wel eens helpen om scfijfruimte vrij te maken en de computer sneller te laten werken
start --> programmas --> bureau assessoires --> systeemwerkset --> schijfdefragmentatie

het kan aangezien u uw schijf vol heeft een hele tijd duren voor hij klaar is

toevallig heeft het bedrijf dat CCleaner gemaakt heeft ook en defragmentatie tool: Defraggler
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan