c schijf folder windows met rare bestanden houden of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie747

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
ik doe dit even in een aparte vraag omdat ik zeker wil weten of ik wel of niet dit kan verwijderen en wat het is.

Op de c schijf staat eeen folder met de naam windows.
Er in staan allemaal blauwe lettertjes,

$ntuninstallBK en dan een nummer.
Daaronder een subfolder spuninst.
Daarin bestanden met einde dll, exe,txt,inf.

Er staan er heel veel en totaal is deze map wel 7 gb.

Wat te doen????

trouwens, op die c schijf staan gele folder mapjes en ik heb soms geen idee waar ze vandaan komen.
sommige zijn leeg of hebben een submap waarvan die weer leeg is (verwijderen of houden).?
Xerox mapje staat submap nwwia maar die is leeg, houden of niet, ik weet niet wat xerox is.
En een folder mapje wat dan bestanden heeft die als type worden genoemd snelkoppeling (bv 1 heet doorverwijzen naar meer internetproviders en ga online met msn). houden of niet??

Staan die er nog als je via verkenner gaat naar Extra > Map opties>Weergave >verborgen bestanden en mappen NIET weergeven aanklikken.
Verkenner sluiten en weer openen en dan kijken of het weg is.

Je kan die $ntuninstallBK foders wel weghalen maar dan kan je de geinstalleerde updates van windows niet meer verwijderen mocht dit nodig zijn.

je moet gewoon niets verwijderen en de otpie van Verborgen bestanden en mappen weergeven even op NIET weergeven zetten.

Standaard staat deze altijd uit in windows,

Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger: Dat is gewoon de optie Hotfix Deïnstallatieprogramma's in het standaard eerste tabblad onder het kopje Geavanceerd in CCleaner. Het is niet nodig om die $ntuninstall mappen apart aan te geven.

Tijs.

@Mik Zjegger: Dat is gewoon de optie Hotfix Deïnstallatieprogramma's in het standaard eerste tabblad onder het kopje Geavanceerd in CCleaner. Het is niet nodig om die $ntuninstall mappen apart aan te geven.

Tijs.
@Tijs
Van jou leer ik nog graag wat, nog laat op trouwens?

@Mik Zjegger: Ach... Er was niets (meer) op tv, dus ben ik maar wat gaan internetten... ;)

Tijs.

bedankt allemaal.

ik heb het vakje aangevinkt, bij mij stond aan weergeven alle bestanden.
CC cleaner nog niet gedaan omdat ik verschilelnde reactie's lezen hoe je dat moet doen. Ik ken het programma niet en geen idee waar ik het moet downloaden. En dan moet ik welke vakjes aanvinken. De 1 zegt dit de ander zegt alleen het vakje schoonmaken.

iemand die het kent enig idee.
En wat verwijderd cc cleaner dan automatisch, updates, virusssen??

Probeer altijd te achterhalen wat een programma doet of kan doen voor jou.

Google is je vriend en heeft dit voor je gevonden als je cc cleaner intypt.
http://www.piriform.com/ccleaner/features

Als je na het lezen ervan er nog steeds niets van begrijpt, dan moet je het niet gebruiken.

Wat je wel kunt gebruiken om je pc wat schoner te maken zonder gevaar.

Is ATF cleaner gebruiken , klik hier http://majorgeeks.com/downloadget.php?id=4949&file=15&evp=72ef5a5e927b2276e6a5bc34c89d005a
Je hoeft nergens op te klikken, de download start vanzelf

Sla het bestandje op in een map die je ATF Cleaner noemt, en maak een snelkoppeling op je buroblad .
De opties die erin staan spreken voor zich.

Het werkt voor Windows en Firefox en Opera.

Wat het verwijdert geef je zélf aan.
Als je niets aan de standaardinstellingen doet verwijdert het cookies, geschiedenis, formulierencache en tijdelijke bestanden van Internet Explorer, Firefox. Ook leegt het standaard de Prullenbak, het verwijdert verder nog de tijdelijke bestanden van Avg anti-virus, Office en nog een hoop andere programma's.

Het verwijdert geen spyware etc. Enige wat het kan doen is resten in de registry opschonen als de spyware etc. ondertussen verwijderd is (door anti-spyware, anti-virus etc. programmatuur)

Als het je helpt: Ik zal even doorgeven welke opties ik gebruik in CCleaner:
In het Windows tabblad:
[Internet Explorer]
Tijdelijk Internetbestanden
Index.dat bestanden
Recente locaties van gedownloade bestanden
[Systeem]
Prullenbak leegmaken
Tijdelijke bestanden
Klembord
Geheugendumps
Windows Logbestanden
[Geavanceerd]
Verouderde prefetchdata
Menuvolgorde cache
Systeemvakcache
Hotfix Deïnstallatieprogramma's
Persoonlijke Bestanden en Mappen

In tabblad Applicaties:
Alles staat aangevinkt, behalve de volgende opties onder [Firefox]
Bewaarde formuliereninformatie
Cookies
Downloadgeschiedenis
Internetgeschiedenis

Nog een tip: Vink bij de installatie de Yahoo toolbar uit. Persoonlijk laat ik altijd alleen de bovenste 2 vinkje staan, en de rest vink ik uit bij de installatie.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Misschien heb je nog wat aan de volgende tip.

Als je systeemherstel aan hebt staan dan kun je die ook een keertje opruimen .

Rechtsklik Deze Computer > Eigenschappen >klik op het tabblad Systseemherstel en zet een vinkje bij Systeemherstel en klik op OK.

Start de computer opnieuw op en de map waar de systeemherstel punten in staan is nu leeg.
Ga nu weer naar systeemhesrtel en haal het vinkje nu weer weg.

Start de pc weer opnieuw op en ga dan naar start programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeemherstel en klik op Een herstelpunt maken en geef er een naam aan b.v. 1ste punt.

Misschien heb je nog wat aan de volgende tip.

Als je systeemherstel aan hebt staan dan kun je die ook een keertje opruimen .

Rechtsklik Deze Computer > Eigenschappen >klik op het tabblad Systseemherstel en zet een vinkje bij Systeemherstel en klik op OK.

Start de computer opnieuw op en de map waar de systeemherstel punten in staan is nu leeg.
Ga nu weer naar systeemhesrtel en haal het vinkje nu weer weg.

Start de pc weer opnieuw op en ga dan naar start programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeemherstel en klik op Een herstelpunt maken en geef er een naam aan b.v. 1ste punt.

Ik wil het niet verwarrender maken maar ik zou via Windows Schijfopruiming de systeemherstelpunten laten verwijderen dan blijft tenminste het laatste herstelpunt staan.
@sdr je bedoelt natuurlijk zet een vinkje bij "systeemherstel op alle stations uitschakelen"

Ja idd, want een andere optie om een vinkje te zetten is er volgens mij niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan