C schijf formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kesum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Hallo,

Ik heb een Dell computer met Windows XP deze loopt de laatste tijd nogal langzaam omdat er een hoop rotzooi opstaat nu was mijn plan om de computer te gaan formateren en opnieuw te installeren. Wanneer ik nu de C schijf wil gaan formateren geeft deze aan dat de C schijf in gebruik is. Hoe doe ik dit in Windows XP??

Waarschijnlijk heb je een restore diskette + cd gekregen.

Start dan op met de diskette en volg de aanwijzingen

Mocht je in het bezit zijn van een gewone xp cd en je wilt het op die manier doen moet je opstarten met de cd en dan wijst het ook voor zich

Denk dat je nu in windows zelf wilt formatteren

de partitie formateren waar het OS op staat zal je niet gaan lukken.:D

probeer gewoon eens via configuratiescherm ->> software wat programma's te verwijderen. Gooi Regcleaner/Adware er een keer overheen. Formateren is altijd zo makkelijk oplossing;)

als je toch wilt formateren kun je gewoon een win98 bootdisk erin gooien te downloaden op bootdisk

zodra hij helemaal opgestart is typ je format c: gevolgd door (Y)es. en dan gewoon weer Xp opnieuw installeren.

suc6
greetz,

Als een voorgeïnstalleerde PC met WinXP wordt geleverd, dan zal over het algemeen de partitie wel NTFS zijn, en dan kom je met een bootdisk niet zo erg ver. Tenzij je over wilt naar FAT32, in welk geval je de bestaande partitie met Fdisk kan worden verwijderen en opnieuw in FAT32 kan worden aangemaakt.
Zo niet, dan kun je beter de aanwijzingen van M@rio volgen en met de meegeleverde CDROM herinstalleren.

Geplaatst door Binary
Als een voorgeïnstalleerde PC met WinXP wordt geleverd, dan zal over het algemeen de partitie wel NTFS zijn, en dan kom je met een bootdisk niet zo erg ver. Tenzij je over wilt naar FAT32, in welk geval je de bestaande partitie met Fdisk kan worden verwijderen en opnieuw in FAT32 kan worden aangemaakt.
Zo niet, dan kun je beter de aanwijzingen van M@rio volgen en met de meegeleverde CDROM herinstalleren.

je hebt helemaal gelijkt.....ik had er zo snel niet bij nagedacht dat hij in NTFS stond:D i'm sorry

greetz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan