C schijf formatteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmjev1

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Berichten
26
Ik heb problemen met formatteren van de harde schijf.
Wanneer ik naar deze computer ga en dan op de harde schijf op de rechter muis klik en naar formatteren ga en snel formatteren aanklik en verder ga krijg ik de boodschap dat formatteren niet te voltooien is. Ik heb voor zover ik kan bekijken alle open staande programma's afgesloten maar toch lukt het niet.
Ook heb ik geprobeerd via de DOS promt format C te geven echter zonder succes.

Wie weet raad.

ps. Ik heb xp-pro. Tevens heb ik een draadloos netwerk wat ik voor formatteren heb uitgeschakeld.
 
Je kunt niet formateren omdat je in windows zit.
windows kan zichzelf niet vernietigen ( al denk je soms van wel)
je zou moeten opstarten met de windows cd in de speler en dan in 1 van de schermen moeten kunnen kiezen voor format.
 
Het is logisch dat je de schijf niet vanuit Windows kan formateren.
De schijf is dan altijd nog in gebruik, ondanks dat je alle programma's uit hebt staan.

Of je start op met de WinXP cd-rom en volgt het scherm.
Zorg wel dat de pc vanaf cd-rom kan opstarten.
Dit moet je in het Bios instellen.
Of je start met een Win98 floppy op en formateer daarmee je schijf.
Let op als je schijf als NTFS is ingedeelt, kan je niet[/] met een Win98 floppy formateren.
Je moet dan eerst met Fdisk de "non dos"partities verwijderen en nieuwe partities aanmaken.
 
setup

als ik setup volg krijg ik de volgende opties:
1) Installeren XP
2) Herstellen of repareren
3) Setup afsluiten.
Als ik voor 1 kies krijg ik de mogelijkheid om mbv D de partitie te verwijderen ; als ik dat probeer geeft xp dat het niet gaat ivm tijdelijke installatie programma's die nodig zijn voor de installatie.
Een optie is nog open om de C-schijf te converteren naar NTFS maar dat is toch niet te bedoeling. Ik kom dus niet verder !
 
Zorg dat je een Win98 opstartfloppy hebt.
Kennelijk heb je Fat32.
Ga eerst naar http://go.to/wintips en kijk onder "Format en Fdisk" voor uitleg over het formateren.
Een opstartfloppy Win98 kan je hier downloaden.
www.bootdisk.com
 
Ik heb t zo gedaan: herstellen geklikt en voila je zit in dos.. en dan format:c tikken
 
Geplaatst door tisha
Ik heb t zo gedaan: herstellen geklikt en voila je zit in dos.. en dan format:c tikken

Als je fat32 werkt dit goed. Heb je NTFS gaat dit niet werken
 
hmmm ik heb t gewoon met de cd gedaan , geformattteerd en dan weer geinstalleerd heb niet met diskette gedaan
 
gelukt

Het is gelukt, dus bedankt voor de tips,

het is gelukt door de F8 routine te volgen (dit is na het verhaal van microsoft) wanneer de windows XP GD-rom in het setup gedeelte komt. Hierna kun je formatteren en later opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan