C-schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pekos

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Berichten
75
hoi,

hoe kan je de C-schijf formatteren als daar Win XP op draait?
Dit om weer met een geheel schone lei te beginnen.

Groet
P
 
Windows XP cd-rom in je pc en de pc laten opstarten vanaf die cd-rom.
Tijdens het installeren van WinXP krijg je ook de mogelijkheid de C-schijf te formateren.
 
dank voor het bericht

zal nog beter opletten want heb het nog niet opgemerkt dat deze keuze gesteld wordt

grt
P
 
kort na de opstart van de cd en ook nog eens zeeeeeeeeeer kort in beeld.
 
heb al sinds 18 maanden geen format meer gedaan, maar wat ik mij "meen te herinneren" is dat het indrukken van een (willekeurige) toets voldoende is, maar: Windows geeft in het "zwarte" scherm advies / een suggestie welke / wat voor een toets je moet indrukken om vanaf cd te starten.
 
jij hebt het over het opstarten van setup denk
mijn vraag was ....dat als je set up start en er is de mogelijkheid om te formatteren (wat heel kort in beeld schijnt te zijn) moet je dan een toets indrukken??

groet
 
En als de PC opgestart is: Start\Uitvoeren en vervolgens dat typen: C:\format
Werkt dat niet?
 
ik had 't over de cd van XP. Als die is geboot komt vrij snel en (redelijk) zeer kort in beeld de vraag of je wil opstarten vanaf HDD of CD. DAN moet je een toets indrukken en nogmaals, ik weet ff niet meer uit het hoofd of dat een bepaalde toets is, of dat je een willekeurige toets kunt indrukken voor de opstart vanaf
CD, maar Windows "zegt" welke toets: een willekeurige of een specifieke.
 
Pasja, je weet ik zat voor iemand te 'klooien' met XP.
Wat jij noemt dat komt alleen als je met (bijv.) een boot floppy van W98 gebruikt. Dan krijg je 3 opties. 1e optie is: opstarten met CD. Vervolgens krijg je dat bluwe scherm over format NTFS of FAT keuze.
Bij gewoon opstarten van XP kun je alleen in de BIOS komen: F1 of Del bij opstarten.
 
Pasja heeft gelijk. Gister op het werk nog bij 3 comps gedaan.
Booten vanaf CD door snel een toets in te drukken.
Setup kiezen.
Gegeven moment moet je kiezen voor F8 om door te gaan met setup.
Dan vindt ie partities met 1 waarop Windows al geïnstalleerd is.
Dan krijg je de keuze op welke partitie je wilt installeren.
En dan:
Formateren in NTFS (snel)
Formateren in FAT (snel)
Formateren in NTFS
Formateren in FAT
Niet Formateren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan