C-schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Berichten
217
Hallo,

Ik weet niet of ik hier qua onderwerp goed zit, maar ik merk het wel.

Het lukt mij niet om mijn C-schijf (de enige) te formatteren. Ik krijg elke keer de melding (ook in DOS) dat een of ander proces het volume in gebruik heeft...??? Ik heb al geprobeerd om een aantal processen af te sluiten d.m.v. Cntr-Alt-Del, maar tot nu toe heeft nog niets geholpen.

Weet iemand hier een antwoord op?

Bedankt, Karin
 
Start eens op met een bootflop zodat er a:\ staat. Dan format c:
 
Dat is één van mijn problemen met de computer. Mijn diskettestation lijkt goed te werken, maar reageert niet met opstarten als ik er een diskette instop.
Ik heb ook al geprobeerd om DEL in te drukken met opstarten, zodat ik kan selecteren met welk station ik opstart, maar ook dan krijg ik mijn diskette niet aan de praat.

Groetjes, Karin
 
Je moet in je bios zien te komen om je floppydrive bootable te maken. Kan met F2, F8, F10 op F12. Wat voor pc heb je?
 
Ik kon met F11 opstarten via diskette in de Dos-modus, maar op de eén of andere manier werkt mijn toetsenbord dan weer niet, dus kan ik niets invullen.

Is er nou geen enkele manier om gewoon te formatteren via de normale functies in XP?
 
Nee, xp zal op c staan vandaar. Je hebt waarschijnlijk een usb toetsenbord, die doet het pas als je windows op hebt gestart. Even een oud toetsenbord gebruiken dus of een verloopplugje.
Kom je nu in de dosmode van windows of kom je echt in dos terecht via een bootflop?
Wat voor pc heb je en welk moederboard? Misschien kan ik je dan vertellen met welke toets je in je bios komt.
 
Ik ben daar niet zo in thuis, maar ik zal wat gegevens opgeven waar je misschien iets aan zult hebben

Het merk pc is Promedion

En voorin het boekje wat ik heb staat:

MS-6712 (v1.X) ATX Mainboard
Version 1.3
G52-M6712XC

En ik weet niet of Athlon ook nog belangrijk is

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes
 
Kan niet echt vinden wat de toets is om in je bios te komen. Tijdens het opstarten geeft ie wel aan welke F-toets je moet indrukken. Kijk daar eens naar.
P.s. heb je een bootdisk?
 
Of op een andere computer even een op start diskette aanmaken en daar bij even format op te zetten.
 
keep it simple...............

download eerst een bootdisk (neem de Windows 98 SE OEM | ALT )
Zet de gedowloade bestanden op een diskette.

Start je pc op (dus nog geen disk erin!!) en druk vanaf het begin op DEL of ESC, (of idd. een F* toets.......) dan zou je in het bios moeten komen. Verander de opstartvolgorde in A: D: C:
waarbij ik er vanuit ga dat D: je CD is.
Verlaat het bios met "bewaar instellngen".

Doe nu de diskette erin en start op. Nu zou je vanaf A:> het commando
format C:
moeten kunnen geven.

Als dit NIET lukt, dan is je schijf middels NTFS ingedeeld en kun je (nog) niet formateren vanaf A.
Daartoe zal je eerst met de bootdisk moeten opstarten en dan het commando

Fdisk

moeten geven.
Verwijder nu eerst de NON dos partitie (=NTFS) en daarna kun je wel met die '98 disk formateren.

Suc6 !
 
Het zou met del moeten gaan, is het een systeem van aldi (medion).
 
..........en je probleem van het "volume dat in gebruik is", komt omdat je vermoedelijk tracht te formateren vanuit Windows (XP) en tijdens een actieve Windowssessie kun je helaas niet formateren.
 
Ik kan het niet bevatten, heb je al je kabel los gehad uit de computer.
 
Jullie zijn lekker bezig gweest vannacht!!
Bedankt alvast.
Ik heb nu nog even geen tijd, maar vanavond ga ik er weer met volle moed tegenaan en dan horen julie weer van me

Groetjes, Karin
 
Zo, daar ben ik eindelijk weer.

Vraag me niet hoe maar ik heb mijn schijf kunne formatteren.
Inderdaad moest ik een oud toetsenbord gebruiken )belachelijk, dat die moderne toetsenborden te laat activeren), en ik moest mijn NTFS omzetten naar FAT i.v.m. mijn Windows 98 opstartdiskette.
Zoals ik al eerder zei weet ik niet meer hoe ik het voor elkaar gekregen heb, maar het eindresultaat is dat ik nu een C-schijf heb van 2 GB die met de FAT ingedeeld is en een G(?)-schijf van 54 GB met een NTSF-indeling, die ik dus nu gebruik i.p.v. de C-schijf.
Heeft iemand voor mij een nauwkeurige beschrijving voor mij hoe ik het totaal in NTFS/indeling kan krijgen en dan weer gewoon een C-schijf?

Ik ga de vraag ook nog even stellen bij ...eh...ik zag geloof ik een onderdeel over partities, daar dus.

Bedankt voor alle moeite alvast!!

Groetjes Karin
 
Sorry!
Maar doordat ik met de aansluitende vraag naar een ander forum ben vertrokken en daar weer zo in op gegaan ben, ben ik helemaal vergeten om de vraag als opgelost te markeren.

Ik ga het gelijk doen!

Sorry, sorry, sorry.....

Groetjes, Karin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan