C schijf groter maken op windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

dizzyboy97

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo iedereen

Een vriendin van mij heeft een windows vista 32 bit. Ze wilt graag haar C-schijf vergroten door wat geheugen van haar D-schijf naar de C-schijf te verplaatsen. Echter lukt het niet zo goed. We hebben al met EasUs Partition Master geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ik heb ook al geprobeerd voor de C en D schijf samen te voegen en dan zo weer te splitsen zodat ze meer geheugen heeft. Maar na het opstarten blijkt het toch niet te lukken. Kan iemand soms hier wat meer uitleg over geven alstublieft?

Dank u :thumb:

Bedankt zodra ik het kan proberen ga ik dat doen en het resultaat posten.

Ik gebruik EasUs Partition Master ook af en toe. Als je het op de juiste manier doet (zoals uitgelegd in de link van Mic, eerst vrije ruimte creëren door D: te verkleinen en dan pas C: vergroten), moet het met EasUs Partition Master echt wel lukken.
Je kunt de twee stappen wel direct na elkaar opgeven, maar als je dan de actie start, zal het programma deze actie in twee stappen uitvoeren.

Laatst bewerkt:
De bootable ISO van GParted gebruiken. Ik vermoed dat je dit nu probeert te doen terwijl Windows actief is. Aangezien je de C: schijf ook wilt aanpassen zal dat op die manier niet lukken.

Zorg wel voor een goede backup van de data, want dit soort handelingen kunnen een enkele keer fout gaan en dan is het lastig je data nog terug te halen.

Volgens mij doet EasUs Partition Master dat wel met de c: schijf. Na het bevestigen van de opdracht wordt er opnieuw opgestart en volgens mij buiten Windows gerepartioneerd.
Ik heb even gekeken en EasUs Partition Master protesteert niet als ik instel dat hij C: moet verkleinen (Ik heb de actie natuurlijk niet uitgevoerd ;) )
Idd wel altijd voor een goede back-up zorgen, al is het bij mij nog nooit fout gegaan.

Laatst bewerkt:
Ik heb de uitleg van Mik Zjegger geprobeerd maar die schijnt ook een foutmelding te geven. Dus nu hopen dat Gparted het gaat doen...
d2f1b9ca9cf53a878ba4fb9d0c834d0c.png

Als je vanaf CD start krijg je normaal nooit dat soort meldingen... GParted werkt prima.... maar lees goed wat je doet!!!!!
En ... zoals vermeld is reeds... eerst backups maken!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan