C schijf loopt telkens vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

brookhuis1

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hi,
ik heb onlangs mijn C schijf wat schoongemaakt, Ik had nog slechts 200 mb en heb div. dingen verwijderd tot circa 1,5 gig aan vrije ruimte. Binnen korte tijd was de ruimte echter weer gedaald tot circa 200 mb. Het lijkt alsof windows (XP) op de 1 of andere manier ergens ruimte vandaan snoept. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit te voorkomen?

Systeemherstelpunten nemen heel wat in ik zou proberen wat daarvan te verwijderen:)

Kijk ook eens bij Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Prestaties > Instellingen > Geavanceerd > Virtueel geheugen.

Dit is het gedeelte van de schijf dat windows gebruikt alsof het RAM geheugen is, wat de prestaties ten goede komt. Verklein de waarde en je krijgt meer ruimte, nadeel is dat dan de prestatie van de computer wat af kan nemen. :confused:

Naast eerder genoemde tips, zou ik de standaard tempdir. verplaatsen naar een andere partitie als je daarover beschikt.

tx

ik ga alle tips proberen

nog wat vraagjes, waar zit de standaard tempdir? C of c/windows?

en hoeveel ruimte is aan te bevelen voor Virtueel geheugen?

nog een vraag, hoe herken ik de systeemherstelpunten? Waar zitten ze op C? Ik heb nu wel de ruimte voor systeemherstel aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan