C schijf loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Berichten
238
Als ik mijn computer opstart staat er op de C schijf nog 4 Gb vrije schijfruimte.
Na verloop van tijd loopt er door een voor mij onverklaarbare oorzaak de vrije schijfruimte langzaam maar zeker terug tot 0 Mb !
Als ik dan de computer weer opnieuw opstart staat er weer 4 Gb vrije schijfruimte op C. En dan herhaalt het gebeuren zich opnieuw.
Ik heb al geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren maar dat gaat niet meer, er staat alleen nog de kalender van april op en ik kan niet meer terug naar maart.

Is er iemand die enig idee heeft van de oorzaak?

Alvast bedankt.
 
Geplaatst door Sopur
Als ik mijn computer opstart staat er op de C schijf nog 4 Gb vrije schijfruimte.
Na verloop van tijd loopt er door een voor mij onverklaarbare oorzaak de vrije schijfruimte langzaam maar zeker terug tot 0 Mb !
Als ik dan de computer weer opnieuw opstart staat er weer 4 Gb vrije schijfruimte op C. En dan herhaalt het gebeuren zich opnieuw.
Ik heb al geprobeerd om een systeemherstel uit te voeren maar dat gaat niet meer, er staat alleen nog de kalender van april op en ik kan niet meer terug naar maart.

Is er iemand die enig idee heeft van de oorzaak?

Alvast bedankt.

Oplossing: ga eens naar start-config.scherm-systeem-tabblad systeemherstel. Plaats een vinkje bij systeemherstel uitschakelen en druk op oke. Schakel hierna systeemherstel in en druk weer eens op oke. Kijk nu eens naar de ruimte op je schijf en je zult zien dat je meer ruimte heb, kan 1 a 2 gig schelen.
 
Door Norton beveiligde bestanden weghalen,wil ook nog wel eens helpen;)
 
en je temp files leeggooien, schijfopruiming
 
Het probleem is niet dat ik te weinig schijfruimte heb, immers als ik de computer net opgestart heb is er ruim 4 Gb vrije schijfruimte, maar het probleem is: nadat ik de computer opgestart heb begint gelijk zonder enige verklaring de vrije schijfruimte terug te lopen naar 0 Mb. Het teruglopen van 4 Gb naar 0 Mb duurt ongeveer 2 uur.
Als ik dan mijn computer opnieuw opstart dan staat er weer opnieuw 4 Gb vrije schijfruimte op en begint het proces van terugloop vrije schijfruimte opnieuw.

Ik gebruik geen Norton maar McAfee en ik heb ook al Schijfopruiming gedaan en op virussen gecontroleerd en met Adaware gecontroleerd.
 
Dat is een vaag probleem, heb je een virusscanner? En heb je ook op Spyware gescant?
 
Het probleem is opgelost!
Ik heb Win XP er opnieuw opgezet en het is verholpen.

Iedereen bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan