C-schijf loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik brand de laatste tijd nogal wat met Nero. Het lijkt of mijn C-schijf langzaamaan helemaal vol loopt. In de verborgen mappen kom ik bijv. App Data tegen, waar nogal wat gigs op staan. Geen idee of ik dat allemaal kan vrwijderen. Weet iemand hoe ik veilig mijn C-schijf op kan schonen?

Application Data zou ik niet verwijderen als ik jouw was :p Staan belangrijke bestanden in die je voor sommige programma's nodig hebt.

Draai CCleaner eens ja. En kijk is in je download map (Staat als het goed is bij Mijn Documenten). Hier worden ( bij mij dan ) alle bestanden die je download heen verplaatst.
Die bestanden kun je gewoon verwijderen.

Succes:thumb:

Ik heb met CC cleaner 5 gig vrijgemaakt. Dank jullie wel.
Maar ik heb een schijf van 60 gig, waarvan 10 in program files. Ik heb er nog 13 over. Het kan toch niet zo zijn dat er 37 gig zomaar verdwenen is???

Probeer te zoeken in C: en dan gevanceerd zoeken; als je dan alle systeemmappen aanvinkt, verboren mappen, enz. dan tik je de bytes in; groter dan 100 MB bijvoorbeeld. Dan zoekt hij naar alle bestanden die groter dan 100 MB zijn. Zo zie je waar dat dan allemaal zit.

Graag even een tip hoe ik moet zoeken met Vista. Voorheen deed ik dat via het startmenu, maar dat kan in Vista niet.

Verder had ik natuurlijk Windows niet meegerekend, die telt ook 8,5 gig.

En dan heb ik in C:\ 2 verborgen bestanden staan van allebei 3,5 gig:
pagefile.sys
hiberfil.sys
Kunnen die weg?

.sys staat voor Southampton Youth Services, ik weet niet. Lijken mij belangrijke bestanden, maar ik heb ze niet. Zo belangrijk zijn ze dus blijkbaar niet.

@gompie, die files zou ik niet weggooien hoor.

als je plaatstekort hebt zou ik eerste een HDD'tje bijkopen van 40 euro (320 tot 500 GB) voor ietsje meet (59.00 euro) heb je op 4launch eentje van 1TB (nee, is geen fout! ie staat met korting en is lage prijs omdat het eindereeks is, bij een Samsung HDD)

zou kunnen, maar ik wil graag van de troep op mijn C-schijf af....

En dan heb ik in C:\ 2 verborgen bestanden staan van allebei 3,5 gig:
pagefile.sys
hiberfil.sys
Kunnen die weg?
Nee en ja, Pagefile.sys is de gereserveerde ruimte van het Virtueel geheugen, deze zul je nodig hebben.
Hiberfil.sys is de gereserveerde ruimte voor als de pc in slaapstand moet. Als je slaapstand uitschakelt in Windows, zal na een herstart dit bestand weg zijn.

Nero gebruikt standaard de C-schijf voor de temp files van een te branden cd/dvd.

ik wil de vraag toch nog eens onder de aandacht brengen. er moet toch iets niet goed zijn. ik heb zoals gezegd een C-schijf van 60 gig. Windows gebruikt daarvan 9, program files 7 gig. Bijelkaar 16 gig. Ik hou er dan nog 44 gig over. dat kán toch niet? Deze computer geeft aan dat ik nu nog 5 gig beschikbaar heb. wat is er dan in godsnaam met die overige 39 gig?Van Treesize wordt ik niet veel wijzer. Ik weet bijna zeker dat er rommel op staat, al heb ik cc cleaner gedraaid...

Ga naar zoeken -> gevanceerd zoeken -> groter dan ... MB (of iets in die richting). Dan zoek je op *.* en zie je dus alle bestanden van groter dan bijvoorbeeld 1 GB. Dan zie je vast wel de grootste bestanden...

Let op dat je ook naar Verborgen bestanden en mappen zoekt!

Ga naar zoeken -> gevanceerd zoeken -> groter dan ... MB (of iets in die richting). Dan zoek je op *.* en zie je dus alle bestanden van groter dan bijvoorbeeld 1 GB. Dan zie je vast wel de grootste bestanden...

Let op dat je ook naar Verborgen bestanden en mappen zoekt!

Ik kan alleen KB's opgeven. Als ik alleen op de C-schijf zoek naar bestanden groter dan 500.000 kb vind ik helemaal niets. Ook in verborgen en geïndexeerde bestanden gezocht.....

Hét probleem is niet opgelost, maar mí'jn probleem wel. Heb C-partitie vergroot....

Dat is mooi. Ben benieuwd of hét probleem nog wel een keer wordt opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan