C Schijf + Partities

• Onderwerp starter Onderwerp starter mbak
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mbak

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Hallo, ik heb een probleem met mijn C-Schijf,deze is verdeeld in 4 partities,nu is mijn E-Schijf plotseling zijn mappen kwijt,in schijfbeheer kan ik zien dat de mappen nog wel bestaan maar ze worden niet getoond,in mapopties kan ik geen oplossing vinden,ik weet het niet meer! ook is even de hele C-Schijf onzichtbaar geweest maar is inmiddels weer terug, wie kan mij helpen!!! groeten MB

Vriendelijk vriend

Als jij in schijfbeheer mappen kunt zien ben je knapper dan ik.

Ik zie in schijfbeheer alleen partities.

Heb je mischien per ongeluk de drive letter verwijderd. Dan kun je hem gewoon weer toevoegen.

Geef maar eens een plaatje van wat je bedoeld.

Zo ziet het bij mij er uit, met voor elke partitie een drive letter.

attachment.php

Eric:thumb:

Laatst bewerkt:
Eric_Daleboudt zei:
Als jij in schijfbeheer mappen kunt zien ben je knapper dan ik.

Ik zie in schijfbeheer alleen partities.

Heb je mischien per ongeluk de drive letter verwijderd. Dan kun je hem gewoon weer toevoegen.

Geef maar eens een plaatje van wat je bedoeld.

attachment.php

Eric:thumb:

partities

Hallo Eric, als ik in schijfbeheer rechtsklik op bev: mijn F schijf, kan ik de inhoud daarvan zien, bij mijn E schijf, waar het omgaat,kan ik zien dat er 1,9 Gb in gebruik is maar de mappen zijn onzichtbaar en ik weet niet hoe ik ze weer zichtbaar moet maken, m.vr.gr.MB

Niet toevallig

Niet toevallig zelf hidden gemaakt.

Ga naar mapopties en zet verborgen weer geven aan.

Eric.

Verkennen

Dat is gewoon een link naar explorer hoor, dus dat is het zelfde beeld als in Deze Computer.

Eric.

partities

heb ik allemaal geprobeerd ,maar geen resultaat, het is gebeurt nadat ik de schijf heb gedefragmenteerd.

Geef dan eens een plaatje.

Download irfan view,
Ga naar option, capture en druk op start (whole screen moet aangevinkt staan),
Open waar het om gaat, of als het al open staat (het staat op je scherm),
Druk Ctrl+F11
Trek een rechthoek met je je muis om wat je wilt laten zien,
Druk Ctrl+[C]
kies image, create new image,
Druk Ctrl+[V]
druk
en sla hem ergens op waar je hem kunt terug vinden (als Jpg) Bij grote afbeeldingen kwaliteit 50% instellen (opties).

En voeg dat als bijlage bij je bericht.

Kunnen we zien wat je bedoeld.

Eric.

Na defragmentatie van de C schijf en daarna de partities!

Da mos nie maggen.

Heeft hij bij mij gelukkig nog niet gepresteerd.

Mischien met Partion magic of een van zijn broertjes gewerkt.

Eric.

partitie

hier ben ik weer ik ben druk in de weer met irfan view, lukt me nog niet om het in te voegen,maar ik geef niet op,als je tegen de 70 loopt gaat het niet zo snel meer! als ik probeer om het plaatje in te voegen dan komt er een venstertje met Explorer-Prompt en loopt mijn kennis vast. mb

Als het goed is

Je moet er op letten dat je plaatje niet te groot wordt.

Vandaar dat Jpeg (extensie jpg)

Je kiest bij een nieuw bericht, onderin (dus voorbij de button [Reactie plaatsen] gewoon verder naar beneden (Scrollen noemen we dat)

Dan kom je bij overige opties en zie je de button [Beheer Bijlagen].

Als je daar op klikt opent een venster waar je kunt klikken op [Bladeren]

Dan zoek je hem in je PC , klik openen en kiest dan [Uploaden] (staat achter bladeren)

Hoop dat je er zo uit komt,

Zoniet ik hoor het wel.

Eric.

P.S. wat uedele doet kan ook, maar dan moet je het eerst hosten op b.v. Imageshack.

Laatst bewerkt:
je kan het veeeeeeeel makkelijker doen...

open wat je wil laten zien, en zoek op je toetsenboard de knop op : print scrn (zit meestal naast de f12), ga naar start, bureau accesoires, paint, en druk op ctrl+v. Druk op bestand, opslaan als, verander 24 bit.bmp in .jpeg en geef het een naam. ga daarna naar www.imageshack.us , upload de jpg daar en post de link die je krijgt hier (doe die maar van thumbnail for forums)

Let op

A) het is niet makkelijker alleen anders.

B) En je kunt niet een deel van je scherm laten zien, dus je krijgt altijd grote slecht leesbare screendumps.

Gewoon niet tegen aan bemoeien. Mogelijk dat dan de plaatjes op deze site wat beter leesbaar worden.

Bovendien de man zei dat hij de plaatjes al gemaakt had, dus hij zat niet te wachten op jou advies. Wilde alleen maar weten hoe te posten. En ik gaf ook aan dat dat via Imageshack kan. :confused:

Eric:p

P.S. jij kunt niet laten zien wat ik in mijn eerste post liet zien op die manier.
P.S. 2e Wij gebruikten vroeger PtScr om op een dotmatrix printer een afdruk van het scherm te maken.

Laatst bewerkt:
partities

hoho, geen ruzie, ik ben inmiddels zo ver, dat ik denk dat ik die bestanden gewoon kwijt ben,nou dat moet dan maar,bedankt voor de hulp en de moeite, M.Vriendelijke groeten MB.

mbak zei:
hoho, geen ruzie, ik ben inmiddels zo ver, dat ik denk dat ik die bestanden gewoon kwijt ben,nou dat moet dan maar,bedankt voor de hulp en de moeite, M.Vriendelijke groeten MB.

Een lekkere ruzie is nooit weg.:D

Maare met b.v. TestDisk, kun je even kontroleren of de partitie gegevens nog wel kloppen, er zit ook een progje bij om foto's en film te recoveren mocht de partitie niet te herstellen zijn.

Hier kun je dat progje ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan