C-Schijf raakt verminkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marauder2000

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2002
Berichten
25
Ik heb mijn hele inhoud vernieuwd, alles eruit, alles er nieuw in. Nu gebeurt het telkens als ik grote hoeveelheden data kopieer van een andere HDD of DVD naar de eerste HDD (welke is onderverdeeld in C,D,E,F,G & H partities), dat de C-schijf dusdanig wordt verminkt dat er allemaal rare tekens (onzin dus) in staan en de hele partitie vol is (20Gb) terwijl er eigenlijk niet meer op staat dan 3Gb. Het is nu al 3 keer in 5 dagen gebeurd. Op de één of andere manier wordt de FAT gesloopt en zit er niets anders op dan mijn Image terug te zetten. Het is een splinternieuwe 160Gb Samsung HDD verdeelt in de volgende partities :

C - 20Gb Windows 2000 Pro
D - 40Gb Programma's
E - 10Gb Internet (ook tijdelijke internet bestanden)
F - 10Gb Scanned (voor flatbed scanner bestanden)
G - 40Gb Muziek (voor MP3 en WAV enz.)
H - 32Gb Tijdelijk ongebruikt

De partities D t/m H worden niet aangetast en het maakt niet uit of ik data naar b.v. de D of naar de G partitie kopieer, zomaar ineens raakt C beschadigd. Kopieer ik data naar een andere HDD b.v. K of M dan is er niets aan de hand. C t/m H zijn FAT32. Het enige wat ik kan verzinnen is dat FAT32 niet goed werkt met een 20Gb partitie maar ik gebruik al jaren FAT32 op de C-Schijf en heb dit nog nooit meegemaakt !
 
Bij FAT32 kunnen Schijfpartities tot 2 TB groot zijn.

Maar bestanden maximaal 4 GB..

Het klinkt wel vreemd ja..

Maar als je toch met Windows 2000 werkt, waarom converteer je ze niet naar NTFS dan?
 
Zoals je eigenlijk zelf al aangeeft maakt het dus niet uit of het FAT32 of NTFS is, in dat geval houdt ik het liever bij het oude vertrouwde FAT32 mede omdat recover-tools voor FAT32 beter werken dan die voor NTFS. De bestands-grote is voor mij niet van belang want als ik een keer die ruimte nodig heb formateer ik liever een andere HDD als NTFS.

Dus als ik het zo zie komt het dus niet door FAT32, maar wat kan het dan wel wezen, kan het de HDD zelf zijn, dat hij niet goed functioneerd, maar ik heb met D t/m H geen enkel probleem, dan zou het toch over de gehele schijf moeten optreden ?
 
JA, hetzelfde probleem......

Hee, ik zit na de installatie van win2000 pro met precies hetzelfde probleem !!!!!!!!
Bij mij is het de D partitie die hij al 2 keer probeerde te slopen.
en.... inderdaad ALLEEN de D partitie.
vreemd........
Ook ik heb een verdeling C sys , D data , E werk , F archief.
De standaard defagmenter van win2000 werkt zeer traag met opstarten en ik waag mij er niet aan deze te gebruiken.

Een besturingssysteem moet betrouwbaar zijn.

Nu ik dit lees, denk ik dat ik terug ga naar windows 98,
dus win2000pro gaat eraf.
Win 98 loopt weleens vast, maar sloopt geen partities.
Zonde van de 2 dagen installatie en configuratie.
 
Het lijkt mij stug dat het aan Windows2000Pro ligt, ik gebruik het al jaren zonder enig probleem, tot nu toe dan.
 
Het lijkt me ook vreemd, maar win2000pro heeft problemen met het unmounten van partitie D bij afsluiten, lijkt het.
Format vanuit verkenner ging niet, en ik draaide chkdsk vanuit de 'dos' prompt.
Daar werd mij gevraagd om te unmounten zodat ie kan formatteren.

De volgende dag dus WEER een probleem.

Ik kan absoluut geen systeem gebruiken die stiekum de FAT sloopt. (ook crossed links, want er waren na reparatie heel veel bestanden die niet meer waren te openen)

Wat is het laatste wat je gedaan hebt met jouw windows, toen het probleem bij jou ontstond ?

Kennelijk weet niemand wat voor een probleem dit is.

Ik kijk het nog even aan, maar bij de volgende keer is het exit met win2000.

echt waar, ik heb best wel wat meegemaakt, maar zo iets onbetrouwbaars nog nooit.
 
Het lijkt er bij mij op dat het gebeurd als ik een groot bestand (1Gb+) of grote hoeveelheden data (waarschijnlijk ook 1Gb+) ga verplaatsen naar de eerste HDD, ongeacht welke partitie. Verplaatsingen naar de 2de, 3de of 4de HDD hebben geen effect.

Ik heb het nog niet goed getest omdat ik dan weer alles kwijt raak en mijn backup weer terug moet gaan zetten (niet echt een hobby van mij).

Als ik wat meer tijd heb zal ik het toch maar eens grondig gaan testen want ik kom nu ook niet echt verder. Alles werkt perfect zolang ik maar niet ga kopieeren of verplaatsen naar de eerste HDD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan